۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 997261

مناطق جنگلی شمال ایران را می‌توان از بهترین انتخاب‌ها برای داشتن سفری خاطره‌انگیز دانست.

نفس عمیق در جنگل‌های بکر ایران: سفری به قلب طبیعت

با اجاره ویلا شمال یا رزرو یک سوئیت، می‌توان به‌راحتی چندین شب را در دل این مناطق جنگلی یا در مجاورت آن‌ها سپری کرد. در ادامه، به معرفی تعدادی از بهترین نواحی جنگلی شمال ایران خواهیم پرداخت تا اگر شما نیز قصد سفر به این مناطق را داشتید، بتوانید راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید.
 ییلاق ماسال بهشت روی زمین
یکی از زیباترین ییلاق‌های استان گیلان که سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند، ییلاق ماسال است. با رزرو یک اقامتگاه بومگردی در این ناحیه می‌توان زندگی در کلبه‌های سنتی و تاریخی مردم گیلان را تجربه کرد. ییلاق ماسال ارتفاع زیادی دارد و به ‌همین ‌دلیل، در بسیاری از اوقات با احاطه ابرها، مناظری دیدنی در این مکان ایجاد می‌شود. گفتنی است که باوجود ارتفاع زیاد، می‌توان با خودرو شخصی بخش عمده این ییلاق را پیمود.
ییلاق ماسال یکی از چراگاه‌های حیوانات اهلی مانند گاو و گوسفند نیز به‌حساب می‌آید. بسیاری از مردم روستایی این منطقه دام‌داری می‌کنند و دام‌های آن‌ها به‌صورت آزادانه در ییلاق به چریدن مشغول هستند. داشتن آرامش بی‌نظیر به‌خصوص اوایل صبح، یکی از لذت‌بخش‌ترین ویژگی‌های ییلاق ماسال است.
غارهای ماسال
یکی دیگر از محبوب‌ترین جاذبه‌هایی که با اجاره ویلا ماسال می‌توان از آن بازدید کرد، غارهای این منطقه هستند. با چند شب اقامت در ویلا ماسال می‌توان تمامی این غارها را دید؛ اما مهم‌ترین آن‌ها که بزرگ‌ترین غار منطقه ماسال نیز محسوب می‌شود، غار آویشو است. این غار در ارتفاع ۱۳۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و به‌خاطر مسائل مرتبط با حفظ امنیت بازدیدکنندگان، فقط می‌توان ۸۰۰ متر از طول این غار دیدن کرد.
جالب‌ترین موضوعی که درمورد غار آویشو وجود دارد، قدمت آن است. این غار حدود ۷۵ میلیون سال قدمت دارد و درواقع، با قدم زدن حوالی آن، در کنار آثاری تاریخی – طبیعی قدم خواهید زد. اگر شما نیز قصد اجاره ویلا شمال را دارید و می‌خواهید از جاذبه‌ای خاص دیدن کنید، پیشنهاد می‌کنیم که غار آویشو را از دست ندهید.
جنگل سیسنگان
یکی دیگر از بهترین انتخاب‌ها برای رزرو اقامتگاه بومگردی و رفتن به سفری چندروزه، جنگل سیسنگان است. اقامت در یک مجموعه بومگردی علاوه‌بر اینکه تجربه‌ای بی‌نظیر از نظر طبیعی را برای فرد رقم خواهد زد، بلکه باعث خواهد شد تا بتوان با فرهنگ مردم منطقه نیز آشنایی بیشتری پیدا کرد. به‌ همین ‌دلیل، افرادی که برای شناختن فرهنگ مردم منطقه کنجکاو هستند، چنین اقامتی را ترجیح خواهند داد.


 نفس عمیق در جنگل‌های بکر ایران: سفری به قلب طبیعت


جالب‌ترین نکته‌ای که درمورد جنگل سیسنگان وجود دارد، امکان لذت بردن از منظره جنگل و ساحل به‌صورت هم‌زمان است. جنگل سیسنگان در مجاورت ساحل دریای خزر قرار داشته و با آن مرز مشترک دارد. یک جاده جذاب از حاشیه ساحل شروع شده و به دل جنگل وارد می‌شود که بازدید از آن قطعا برای هر فرد جذاب خواهد بود.
منطقه اسبه ریسه
اگر قصد اجاره ویلا ماسال و سفر به این ناحیه را دارید، منطقه اسبه ریسه یکی از زیباترین مناطق برای بازدید خواهد بود؛ البته گفتنی است که با رزرو ویلا ماسال نه‌تنها از این منطقه، بلکه از بسیاری دیگر از نواحی سرسبز و دیدنی ماسال می‌توان دیدن کرد و از آن‌ها لذت برد.
طبق پیش‌بینی‌هایی که باستان‌شناسان انجام داده‌اند، قدمت اسبه ریسه به چندین قرن پیش از اسلام بازمی‌گردد. آثاری از این منطقه به‌دست آمده‌اند که نشان می‌دهند پیش از ظهور اسلام نیز اسبه ریسه از رونق فراوانی برخوردار بوده است و تمدن‌هایی در این ناحیه زندگی کرده‌اند.
پارک جنگلی کشپل
با رزرو ویلا شمال یا اجاره یک سوئیت، می‌توان ساعاتی لذت‌بخش را در پارک جنگلی کشپل سپری کرد. این پارک در شهرستان نور مازندران واقع شده است و مساحت آن به بیش از ۲۱ هکتار می‌رسد. یکی از بی‌نظیرترین ویژگی‌های پارک جنگلی کشپل، گذر رودخانه لاویج از میان آن است که به ایجاد منظره‌ای بی‌نظیر منجر شده است.
پارک جنگلی کشپل یکی از بهترین گزینه‌های برای خانواده‌ها به‌شمار می‌رود. این پارک جنگلی امکانات رفاهی خوبی را فراهم کرده است و خانواده‌های دارای فرزند، می‌توانند با خیال راحت از آن بازدید کنند. علاوه‌بر این، تعداد زیادی اقامتگاه بومگردی نیز در حوالی این پارک ساخته شده‌اند و می‌توان از آن‌ها برای اقامت شبانه استفاده کرد. جالب است بدانید اغلب افرادی که جهت تاسیس بومگردی اقدام کرده‌اند، افرادی محلی هستند.
دشت النزه
برای بازدید از دشت النزه ابتدا باید برای اجاره ویلا ماسال اقدام کرد و سپس، سفری هیجان‌انگیز را پیش گرفت. دشت النزه حدود ۱۵۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و قدمت بعضی از درخت‌های آن به بیش از ۲۰۰ سال می‌رسد. علاوه‌بر طبیعت زیبا، یک بنای تاریخی با نام امامزاده ابراهیم النزه نیز در این منطقه وجود دارد که با رزرو ویلا شمال و سفر به النزه، می‌توان از آن نیز بازدید کرد.


 نفس عمیق در جنگل‌های بکر ایران: سفری به قلب طبیعت
جمع‌بندی
در این مطلب، سعی کردیم تا با معرفی تعدادی از بهترین مناطق جنگلی شمال کشور، شما را با آن‌ها بیشتر آشنا کنیم. هرکدام از مناطقی که معرفی شدند برای داشتن اقامتی چندروزه کاملا مناسب هستند و می‌توان با خیالی راحت به آن‌ها سفر کرد. پیشنهاد می‌کنیم که اگر شما نیز قصد لذت بردن از جنگل‌های زیبای شمال را دارید، با مراجعه به وب‌سایت شب برای رزرو اقامتگاه بومگردی یا اجاره ویلا ماسال اقدام کنید.
وب‌سایت شب یکی از بهترین وب‌سایت‌ها برای رزرو اقامتگاه، ویلا، هتل و... به‌شمار می‌رود و خوشبختانه، توانسته است تا سفر رفتن را به امری آسان و بدون دردسر تبدیل کند. اگر شما نیز می‌خواهید به راحت‌ترین شکل ممکن اقامتگاه مورد نظرتان را رزرو کنید و آغازگر سفری به‌یادماندنی باشید، پیشنهاد می‌کنیم که به‌هیچ‌عنوان وب‌سایت شب را از دست ندهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.