انتخابات

رونمایی از موشک مافوق صوت یمنی‌ها پیام‌های متعددی را برای آمریکا و رژیم صهیونیستی و دیگر رژیم‌های سازشکار منطقه مخابره کرده است.

رونمایی از موشک مافوق صوت یمنی‌ها؛ غافلگیری جدید برای صهیونیست‌ها و آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی به بررسی تحولات منطقه پس از رونمایی نیروهای مسلح یمن از موشک مافوق صوت خود با عنوان «حاطم ۲» پرداخت و نوشت که به این ترتیب یمن به اولین کشور عربی تبدیل می‌شود که این سلاح استراتژیک را در اختیار دارد. نیروهای مسلح یمن به تازگی از محصول جدید خود که یک موشک بالستیک مافوق صوت است که با سوخت جامد کار می‌کند، پرده‌برداری کرده و برای اولین بار تصاویری از استفاده از این موشک ضد یک کشتی صهیونیستی را منتشر کردند.

الاخبار با اشاره به اینکه این دستاورد می‌تواند معادلات نظامی را در عرصه زمینی و دریایی تغییر دهد، تاکید کرد که این موشک موازنه بازدارندگی را در جنگ‌هایی که واشنگتن و متحدانش در منطقه ایجاد می‌کنند، تغییر خواهد داد؛ چرا که این محصول سرعت و قدرت پرواز در ارتفاعات پایین و قدرت مانور را همزمان در اختیار دارد و رهگیری آن بسیار مشکل است و بنا به اذعان روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال تقریباً می‌توان گفت رهگیری آن توسط سامانه‌های راداری کنونی غیر ممکن است.

این موشک با سرعت ۵ ماخ یعنی ۵ برابر سرعت صوت حرکت می‌کند و می‌تواند هر مایل را در یک ثانیه بپیماید. رسانه‌های آمریکایی به نقل از فرماندهان نیروی دریایی گزارش می‌دهند که یمنی‌ها پیش از این از موشک‌هایی با سرعت ۳ ماخ استفاده کرده بودند، اما در حال حاضر دو سلاح مافوق صوت دارند که یکی از آنها موشک‌های مجهز به موتور جت است و سرعت آن بیشتر از سرعت صوت است.

چالش جدید یمن برای آمریکا

این گزارش می‌افزاید که رونمایی از موشک حاطم ۲ پیامی دیگر بر استمرار مواضع صنعا در حمایت از آرمان فلسطین با تمامی ابزارهای ممکن است. یمنی‌ها که در حال حاضر در مبارزه با آمریکا به عنوان قدرتمندترین ارتش جهان قرار دارند، با رونمایی از این موشک توانسته اند چالش جدیدی برای آمریکا ایجاد کنند، چرا که سرعت این موشک‌ها سامانه‌های هشدار سریع آمریکا را نیز ناکارآمد می‌کند. به این ترتیب یمنی‌ها می‌توانند اهداف بیشتری از ناوگان نظامی آمریکا را در دریای سرخ و خلیج عرب هدف قرار دهند که از جمله آنها ناوهای هواپیمابر آمریکا و پایگاه‌های اصلی این کشور در منطقه است.

مراکز مطالعاتی آمریکایی معتقدند که انصارالله همواره تهدیداتی که مطرح کرده را عملی می‌کند، به این ترتیب این جریان به دنبال گسترش اهداف خود فراتر از دریای سرخ و اقیانوس هند و دریای مدیترانه است و معتقد است که هر اندازه دامنه جبهه خود را گسترش دهد، تأثیر آن بیشتر خواهد بود و می‌تواند اهداف بیشتری از آمریکایی‌ها را هدف قرار داده و در مقابل، پوشالی بودن قدرت آمریکا در برابر محور مقاومت را به اثبات برساند.

انصارالله و گسترش تنش برای آمریکا و رژیم صهیونیستی

الاخبار می‌نویسد که غافلگیری‌های استراتژیک صنعا به ویژه در ابعاد تسلیحاتی تحولی را در تقابل کنونی در دریای سرخ ایجاد کرده و باعث شده یمنی‌ها تا حد ایجاد چالش برای واشنگتن بالا بروند و نه تنها باعث وحشت تل‌آویو شوند، بلکه به تهدیدی برای آمریکا و موجودیت آن در منطقه تبدیل شوند. به این ترتیب یمنی‌ها آماده ورود به مرحله پنجم عملیات خود هستند که در آن گسترش تنش را در واکنش به جنایات صهیونیست‌ها ضد مردم غزه در دستور کار خود قرار خواهند داد و سامانه‌های موشکی مافوق صوت را به عنوان تهدیدی مستقیم برای تل‌آویو وارد عمل خواهند کرد.

پیام یمن برای عربستان و رژیم‌های سازشکار

بنابر این گزارش، رونمایی از این موشک می‌تواند فشار مضاعفی بر ائتلاف جنگی ضد یمن به فرماندهی عربستان سعودی ایجاد کند. سعودی‌ها گرچه حملات مستقیم به یمن را متوقف کرده‌اند، اما به دنبال کارشکنی در رسیدن به آتش بس و پایان جنگ هستند و می‌خواهند فشارهای اقتصادی و سیاسی را بر یمن افزایش دهند. علاوه بر اینکه به دنبال ائتلاف با دشمن صهیونیستی هستند.

الاخبار می‌افزاید که مهم‌ترین پیام منطقه‌ای موشک حاطم ۲ برای کشورهایی است که روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی کرده یا در آستانه این روند قرار دارند. صنعا این پیام را به کشورهای مذکور ارسال می‌کند که یمن اجازه نمی‌دهد عادی‌سازی روابط با تل‌آویو، امنیت داخلی یمن را تهدید کند یا باعث شود رژیم صهیونیستی بتواند مرزهای شمالی یمن را در معرض تهدید خود قرار دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.