انتخابات

نهادهای نظارتی در اروپا از نقض حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی توسط شرکت متا ابراز نگرانی کرده و اتهامی را علیه این شرکت مطرح کردند

اتحادیه اروپا «متا» را به نقض قوانین دیجیتال متهم کرد

به گزارش رویترز، اتحادیه اروپا شرکت «متا» را به نقض قوانین مهم دیجیتال متهم کرد. بر اساس این گزارش، نهادهای نظارتی می‌گویند که نگران مدل «پول پرداخت کن یا رضایت بده» هستند.

نوامبر گذشته، متا شروع به ارائه یک سرویس اشتراک کرد که به کاربران فیسبوک و اینستاگرام در اروپا اجازه می‌دهد بدون دیدن تبلیغات از این برنامه‌ها استفاده کنند. کاربران می‌توانند موافقت کنند که در ازای استفاده رایگان از برنامه‌ها (با تبلیغات) به شرکت اجازه دهند فعالیت‌های آنلاین آنها را ردیابی کند، یا انتخاب کنند که برای دریافت خدمات پول پرداخت کنند و اطلاعات شخصی خود را خصوصی نگه دارند.

نهادهای نظارتی می‌گویند که انتخاب ارائه‌شده توسط متا کاربران را به سوی انتخاب نادرست سوق می‌دهد و مانع مالی آن ها را مجبور می‌کند تا با ردیابی اطلاعات شخصی خود برای اهداف تبلیغاتی موافقت کنند.

هفته گذشته نیز نهادهای نظارتی ضد انحصار در اتحادیه اروپا شرکت اپل را به نقض قوانین فناوری اتحادیه اروپا متهم کردند که ممکن است جریمه سنگینی را برای این کمپانی در پی داشته باشد.

 اتهامی که علیه اپل مطرح شده، اولین اتهامی است که توسط «کمیسیون قانون بازارهای دیجیتال» (DMA) ارائه می‌شود و هدف از آن مبارزه با انحصار در بازار فناوری و ایجاد شرایط برابر برای رقابت شرکت‌های کوچکتر است.

منبع: آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.