انتخابات

کتاب «اجتهاد تمدنی؛ چیستی، چرایی و چگونگی» اثر حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحمید واسطی در گروه منطق فهم دین پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به زیور طبع آراسته شد.

کتاب «اجتهاد تمدنی؛ چیستی، چرایی و چگونگی» منتشر شد

کتاب «اجتهاد تمدنی؛ چیستی، چرایی و چگونگی» اثر حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید واسطی در گروه منطق فهم دین پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه و توسط سازمان انتشارات به زیور طبع آراسته شد.

شکل‌گیری یک تمدن، تابع شکل‌گیری ساختارها و فرایندهای آن است؛ در یک تمدن، اشخاص نقش مستقل ندارند بلکه جاری در نظامات آن هستند و افکار، احساس‌ها و رفتارهای آنها در این نظامات شکل می‌گیرد. ساختارها و فرایندهای یک جامعه، می‌توانند در اثر مواجهه با نیازها، تعارض‌ها و تزاحم‌ها به‌صورت ناخودآگاه شکل بگیرند و به تدریج تکامل یابند و می‌توانند براساس سطح دانشی که در علوم انسانی در هر عصر و زمانه‌ای وجود دارد و برآیند آنها در مدل‌های توسعه و پیشرفت ظهور می‌یابد، شکل بگیرند.

مسلمانان مبتنی بر مبانی معرفتیِ خود، کتاب و سنت را از منابع دانشی برای شکل‌دهی به ساختارها و فرایندهای مورد نیاز یک تمدن می‌دانند و در طول دهه‌های گذشته تلاش مستمر برای اکتشاف این دانش کرده¬اند. تحقیق حاضر می‌کوشد تا مبانی و روش موجّه برای این اکتشاف را ارائه کند.

کتاب «اجتهاد تمدنی چیستی، چرایی و چگونگی» اثر حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید واسطی، در ۳۵۶ صفحه و با قیمت ۲۳۵,۰۰۰ تومان راهی بازار نشر شد.

علاقمندان جهت تهیه کتاب و یا اطلاعات تکمیلی می‌توانند به وبگاه رسمی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی: www.poiict.ir مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.