انتخابات

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور آخرین اقدامات انجام شده در خصوص آتش‌سوزی‌های رخ داده در مراتع و جنگل‌های غرب و جنوب غرب کشور را تشریح کرد.

آتش‌سوزی محدود در مراتع و جنگل‌های ۲نقطه از کشور

به گزارش قدس آنلاین، حسین ظفری با اشاره به وقوع چند مورد آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها در کشور گفـت: آتش سوزی در حدود سه هکتار از عرصه‌های جنگلی در بخش مرکزی شهرستان مریوان، روستای ره شه از ساعت ۱۶  روز گذشته شروع شده بود که در ساعت ۱۸ همان روز با تلاش عوامل امدادی مهار شد. همچنین در شهرستان بانه بخش آمرده روستای نیزه رود، نیز آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی این منطقه به مساحت ۷۵۰۰ متر مربع در ساعت ۱۶ آغاز و در ساعت ۱۷ اطفا شد. علت هر دو حریق مذکور در دست بررسی است.

وی افزود: در پی وقوع این دو آتش سوزی، عرصه‌های جنگلی این منطقه به مساحت ۷۵۰۰ متر نیز دچار حریق شد که با فراخوان و اعزام نیروهای عملیاتی با همکاری نیروی انتظامی، بسیج، منابع طبیعی و محیط زیست، اطفای حریق به طور کامل انجام شد و هم اکنون عوامل اداره کل مدیریت بحران و منابع طبیعی برای پایش نهایی در منطقه مستقرند.

ظفری در پایان به آتش سوزی در مراتع استان خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: در پی وقوع آتش سوزی محدود در شهرستان‌های مسجدسلیمان و باغ ملک، بخشی از عرصه‌های مرتعی مناطق دوازده امام و کنجدکار با هماهنگی یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروهای عملیاتی و مردمی به طورکامل مهار شد. عوامل اداره کل مدیریت بحران و منابع طبیعی به منظور پایش نهایی در منطقه مستقرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.