انتخابات

یک بررسی جدید نشان می‌دهد که اگرچه جایگزین‌های گیاهی گوشت، فوق فرآوری‌شده هستند، اما همچنان ممکن است برای قلب شما سالم‌تر از گوشت باشند.

نتیجه مطالعات؛ جایگزین‌های گوشت برای قلب سالم‌تر هستند

به گزارش مدیسن نت، بر اساس گزارش اخیر، عوامل خطر بیماری قلبی، از جمله کلسترول کل، کلسترول بد LDL و وزن بدن، با جایگزینی گوشت‌ها با جایگزین‌های گیاهی بهبود یافتند.

در یک کارآزمایی بالینی، افرادی که جایگزین‌های گیاهی مصرف می‌کردند، شاهد کاهش ۱۳ درصدی کلسترول کل، کاهش ۹ درصدی کلسترول LDL، کاهش ۵۳ درصدی تری گلیسیرید و افزایش ۱۱ درصدی در کلسترول خوب HDL بودند.

دکتر «ایهود اور»، استاد پزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور کانادا و نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: «گوشت‌های گیاهی جایگزین سالمی است که به وضوح با کاهش عوامل خطر قلبی عروقی مرتبط است».

با این حال، محققان تنوع گسترده‌ای را در ارزش غذایی جایگزین‌های گوشت، مانند میزان سدیم و چربی‌های اشباع موجود در آن ها پیدا کردند.

به گزارش محققان، بیشتر جایگزین‌های گوشت بسیار فرآوری‌شده هستند و چنین غذاهایی دارای فیبر کم و سرشار از نمک، شکر و مواد افزودنی هستند.

اما اور استدلال کرد که همه غذاهای فوق فرآوری شده برای قلب مضر نیستند.

اور گفت: «به خودی خود، فراوری لزوماً چیز بدی نیست. درست است که این گوشت‌های گیاهی بسیار فرآوری شده‌اند، اما نه به این معنا که دارای مقدار زیادی چربی‌های اشباع شده یا کربوهیدرات‌های خاصی باشند که با پیامدهای نامطلوب همراه هستند.»

اور گفت که در مرحله بعدی به یک کارآزمایی تصادفی در مورد حمله قلبی و سکته مغزی در افرادی که جایگزین‌های گوشت می‌خورند در مقایسه با گوشت خواران معمولی، نیاز است.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.