انتخابات

دبیر کانون سراسری تولیدکنندگان بتن آماده گفت: تولید بتن با روش‌های غیراستاندارد موجب صدمه به زیرساخت کشور می‌شود که در دراز مدت بی‌شک موجب صدمه به منابع انسانی خواهد شد.

تولید بتن غیراستاندارد  به زیر ساختها صدمه می زند

به گزارش قدس آنلاین محرم کریمی دبیر کانون سراسری تولیدکنندگان بتن آماده امروز (سه‌شنبه، ۱۲ تیرماه) در نشست خبری با اشاره به اینکه قدمت تولید بتن به سال ۱۳۵۰ بازمی‌گردد، گفت: در کشور به طور متوسط، سالانه ۶۰ میلیون تن سیمان تولید می‌شود که حدود ۶۰ درصد این سیمان‌ها به صورت فله‌ای است و تولید بتن آماده در وضعیت قابل قبولی قرار ندارد و اگر بتن برای جامعه شناخته نشود قطعاً وضعیت تولید بتن ارتقا نخواهد یافت.

دبیر کانون سراسری تولیدکنندگان بتن آماده تاکید کرد: ۱۰۰ میلیون تن مترمکعب سالانه بتن آماده تولید می‌شود که ارزش فروش آن سالانه دو هزار هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در اکثر روستاهای کشور بتن با روش‌های سنتی و غیر استانداردی تولید می‌شود که باید نسبت به این روند تدابیر جدی در دست اقدام داشته باشیم البته در بسیاری از کلان شهرها نیز بتن با روش‌های غیراستانداردی تولید و عرضه می‌شود.

محرمی گفت: اگر در کلان شهرها بلاهای طبیعی مانند زلزله رخ دهد، بی شک تمام ساختمان‌ها ریزش خواهد کرد البته حتی اگر زلزله‌ای هم رخ ندهد پس‌از گذشت ۱۵ سال از عمر ساختمان به دلیل عدم ساخت استاندارد، بتن به کاه‌گل تبدیل می‌شود و خود به خود مانند ساختمان متروپل ریزش خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.