انتخابات

همزمان با تداوم اعتراضات در پایتخت کنیا در اعتراض به لایحه افزایش مالیات، پلیس ضد شورش این کشور به منظور متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

تداوم اعتراضات در کنیا/ پلیس ضد شورش از گاز اشک‌آور استفاده کرد

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه اعتراضات در کنیا در واکنش به لایحه افزایش مالیات، پلیس ضد شورش این کشور با هدف پراکنده کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرد. معترضان که عمده آنها جوانان هستند، پس از یک هفته اعتراضات خشونت‌آمیز و مرگبار، خواستار افزایش تظاهرات شده‌اند.

خبرنگاران رویترز از رویت دود غلیظ ناشی از پرتاب گاز اشک‌آور در یکی از جاده‌های اصلی نایروبی، پایتخت کنیا و همچنین حضور پرتعداد پلیس ضد شورش در خیابان‌های این شهر خبر داده‌اند.

تلویزیون کنیا تصاویری از حضور صدها نفری معترضان در مومباسا و ده‌ها تن دیگر در کیسومو منتشر کرده است که در آنها تظاهرات‌کنندگان با برگ درخت نخل (نماد صلح) دیده می‌شوند. در شهر میگوری واقع در جنوب غرب کنیا نیز معترضان لاستیک خودروها را به آتش کشیدند.

معترضان به‌رغم اینکه ویلیام روتو، رئیس جمهور این کشور از لایحه پیشنهادی افزایش مالیات صرف نظر کرده است، از درخواست او برای مذاکره امتناع کرده‌اند. در اعتراضاتی که از ۱۸ ژوئن در این کشور آغاز شده است، ده‌ها نفر در درگیری بین معترضان و پلیس کشته شده‌اند.

رویترز نوشته است که عمده جانباختگان سه‌شنبه هفته گذشته در جریان تلاش معترضان برای یورش به پارلمان کنیا کشته شدند. براساس اعلام کمیسیون ملی حقوق بشر کنیا، تاکنون دست کم ۳۹ نفر در اعتراضات کشته شده‌اند و این موضوع به تشدید فشار بر روتو جهت استعفا منجر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.