انتخابات

«جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا با اشاره به عملکرد ضعیف «جو بایدن» در اولین مناظره انتخاباتی گفت که به دموکرات‌ها حمله عصبی دست داده و بُهت‌زده هستند و این رئیس‌جمهور شاید کل حزب را به زیر بکشاند.

جان بولتون: مناظره نشان داد که نه بایدن و نه ترامپ واقعا برای رهبری آمریکا مناسب نیستند

به گزارش قدس آنلاین، در اولین مناظره انتخاباتی دو رئیس جمهور سابق آمریکا «جو بایدن» و «دونالد ترامپ» عملکرد ضعیف رئیس‌جمهور بایدن و لکنت‌ها و قدرت تکلم ضعیف او موجب شد تا رسانه‌ها، سیاستمداران و حتی دموکرات‌های نزدیک به او واکنش‌هایی را نشان دهند.

«جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در مطلبی برای روزنامه تلگراف نوشت: «نتایج حیرت‌انگیز مناظره ریاست‌جمهوری میان بایدن و ترامپ در سراسر ایالات متحده طنین‌انداز شده است اما پیامدهای کامل آن هنوز مشاهده نشده است. در حال حاضر، دموکرات‌ها در نهایت به‌طور جدی در حال بررسی این هستند که آیا بایدن را به‌عنوان نامزد حزب خود در انتخابات ریاست‌جمهوری کنار بگذارند یا خیر.»

بولتون در ادامه افزود: «دموکرات‌ها ممکن است نه تنها کاخ سفید را از دست بدهند، بلکه شاید در رقابت مجلس‌های سنا و نمایندگان آمریکا نیز دچار ضررهای قابل‌توجهی شوند. حتی ممکن است بسیاری از رای‌دهندگان دموکرات در روز انتخابات در منزل بمانند و عواقب سنگینی برای بایدن و هم‌حزبی‌هایش ایجاد کنند.»

او در ادامه با اشاره به وضعیت ترامپ گفت: «دونالد ترامپ در خطر کمتری قرار دارد زیرا نظرات درباره او اغلب خوب بوده و تغییر آن دشوار است. ترامپ فقط گاها لاف می‌زند و خودستایی می‌کند اما عملکرد بایدن موجب شد تا به دموکرات‌ها حمله عصبی دست بدهد و کل حزب را به سقوط برساند.»

جان بولتون در پایان با اشاره به آنچه بایدن و ترامپ در مناظره اول رد و بدل کردند، گفت: «اما با این حال ماهیت این مناظره نشان داد که نه بایدن و نه ترامپ واقعا برای رهبری آمریکا به عنوانی جهانی آزاد مناسب نیستند.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.