انتخابات

مردم عزادار مشهدالرضا(ع) بعد از آن بدرقه باشکوهی که برای خادم جمهور انجام دادند در اربعین رئیس جمهور مردمی، شهید رئیسی باری دیگر به به خیابان‌های مشهد آمدند تا یاد و خاطره آن شهید خدمت را زنده کنند.

اقامه عزای مردم مشهد در اربعین شهدای خدمت

به گزارش قدس خراسان، چهل روز از آن وداع تاریخی با هشتمین رئیس جمهور ایران می‌گذرد، از آن روزی که امن یجیب‌های روی لب مردم حریف تقدیر الهی نشد و لباس عزا بر تن مردم کرد.

اکنون مردم عزادار مشهدالرضا(ع) بعد از آن بدرقه باشکوهی که برای خادم جمهور انجام دادند در اربعین رئیس جمهور مردمی، شهید رئیسی باری دیگر به به خیابان‌ها مشهد آمدند تا یاد و خاطره آن شهید خدمت را زنده کنند. مردم مشهد از عصر روز سه‌شنبه از میدان بسیج خیابان امام رضا(ع) پیاده به سمت حرم مطهر رضوی راه افتادند تا در چهلم شهدای خدمت اقامه عزا کنند.

در این مسیر موکب‌هایی برای پذیرایی از مردم توسط مردم ولایی مشهد برپا شده است، در میدان بسیج مهاجران افغانستانی مقیم مشهد چندین موکب پذیرایی را برپا کرده‌اند، همان‌ها که در همه مقاطع حساس انقلاب دوشادوش مردم ایران سینه‌شان در دفاع از اسلام سپر کردند و اکنون نیز خود شریک غم مردم خراسان می‌دانند.

جلوتر که می‌روم موکب‌های پذیرایی مردمی بچه‌های مسجدی قاسم‌آباد و محله خرمشهر و سایر محله‌های مشهد حضور دارند که مشغول پذیرایی از عزاداران شهید جمهور هستند. اندک اندک مردم شهیدپرور مشهد از پیر و جوان همگی راهی مسیر بدرقه می‌شوند، مردم با هر سبک پوششی با در دست داشتن عکس شهید رئیسی خود را به مراسم اربعین شهدای خدمت رسانده‌اند، سکوت و آرامش حزن‌انگیزی در مسیر جاری است که حاکی از غمی است که هنوز بعد از ۴۰ روز بر روی قلب و روح مردم سنگینی می‌کند، حال و هوای مردم شبیه همان عصر میلاد امام رضا(ع) است که مردم مشهد برای اولین بار برای خادم‌الرضا(ع) اقامه عزا کردند.

پیش از آغاز مراسم در حرم مطهر امام رضا(ع) مردم عزادار مشهد در چهارراه دانش دور یکدیگر جمع شدند و یاد و خاطره شهید جمهور را با شعرخوانی و سرودهایی در رسای شهدا گرامی‌ داشتند.

مردم در این تجمع در واکنش به واژگان بدی که یکی از نامزدهای انتخاباتی درباره شهید حاج قاسم سلیمانی به‌کار برد شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر منافق سر دادند و با در دست داشتن عکس شهید سلیمانی و شهید رئیسی با آرمان‌های این شهدا تجدیدپیمان کردند.

در ادامه در آستانه ماه محرم مداح اهل بیت(ع) در رثای اباعبدالله الحسین(ع) روضه‌خوانی کرد و در رثای آرمان‌های شهید جمهور شعری حماسی خواند. مردم حماسه‌ساز مشهد در ادامه مسیر خود را به صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی رساندند تا در مراسم اربعین شهدای خدمت با حضور مسئولان کشوری و استانی شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.