انتخابات

در آستانه فرارسیدن ماه‌های محرم و صفر و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، حرم مطهر ثامن‌الحجج، حضرت امام رضا (ع) عطر ماتم و اندوه به خود می‌گیرد و خادمان حضرت، مهیای برپایی مجالس عزای حسینی می‌شوند.

در آستانه ماه محرم؛ آیین سنتی «اذن عزا» حضرت سیدالشهدا (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

معاونت اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: مراسم اذن عزا، بعدازظهر روز شنبه ۱۶ تیرماه، با حضور هیئات مذهبی و خدام حرم مطهر رضوی در بارگاه منور رضوی برگزار خواهد شد.
در این مراسم، فضای حرم مطهر با نوحه‌ها و مرثیه‌سرایی مداحان اهل‌بیت (ع)، عطر ماتم و اندوه به خود گرفته و خادمان و زائران حضرت برای عزاداری در ماه محرم، آماده می‌شوند.
بهنام تصریح کرد: هم زمان با مراسم اذن عزا، پرچم متبرک حضرت امام رضا (ع) به ۱۴۰ هیئت منتخب از سراسر کشور و ۱۰ هیئت بین‌المللی اهدا خواهد شد، این پرچم‌های متبرک، در مجالس عزای سراسر کشور برافراشته شده و شور و شعور حسینی را در دل عاشقان مکتب عاشورا، زنده نگه می‌دارند.
معاونت اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی، افزود: پس از مراسم اذن عزا و هم‌زمان با غروب آفتاب، پرچم گنبد مطهر حضرت امام رضا (ع) و پوشش ضریح مبارک ایشان به رنگ مشکی درخواهد آمد که این اقدام، به نشانه آغاز عزاداری و سوگواری برای شهادت سیدالشهدا (ع) و یاران با وفایشان انجام شده و به مدت ۶۳ روز، حرم مطهر رضوی سیاه‌پوش خواهد بود.
بهنام در پایان از همه زائران و مجاوران دعوت کرد، با حضور در حرم مطهر رضوی در این ایام، به عزاداری و سوگ سیّدالشهدا (ع) بپردازند و از فیوضات معنوی این ماه در جوار بارگاه منور رضوی بهره‌مند شوند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.