وزیر کشور به ادعای مسعود پزشکیان در خصوص فعالیت استانداران و فرمانداران به نفع نامزد رقیب او واکنش نشان داد و با نادرست خواندن این حرف‌ها آنرا مصداق بداخلاقی انتخاباتی دانست.

وحیدی: متاسفانه فشار برخی ستادها بر یک نامزد اثر گذاشت/ من از استانداران و فرمانداران عذرخواهی می‌کنم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، وزیر کشور امروز در حاشیه جلسه هیئت وزیران با تأکید بر اینکه اینکه امروز همه چیز برای یک انتخاب بزرگ آماده است که مردم عزیز پای صندوق رای بیایند و انتخاب خود را روز جمعه انجام دهند، اظهار داشت: به لحاظ امنیتی همه پیش‌بینی‌ها انجام شده است. به یک حساب در طول چند ماه گذشته ۵ انتخاب و به یک حساب ۴ انتخابات داشتیم. در فاصله چند ماه فشار بسیاری بر دستگاه‌های اجرایی و امنیتی کشور داشتیم که به حمدالله براساس قضاوت ارزشمند مردم ایران، در هر مرحله به خوبی انجام شد.

احمد وحیدی سپس به مسائل مطرح شده از سوی مسعود پزشکیان یکی از دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در مناظره زنده تلویزیونی دیشب اشاره کرد و گفت: یکی از نامزدها اظهاری کرد که انصافا کار خبوی نبود و حرف خلاف واقعی بود و مدعی شد استانداران و فرمانداران و دولت به دنبال این هستند که کاندید خاصی رای بیارود که این خلاف واقع است و ما باید در حرف هایمان انصاف را رعایت کنیم و من از همین جا ازه م هاستانداران و فرمانداران و بخشداران که مرود خطاب این اتهام ناروا قرار گرفتند عذر خواهی می کتنم.

وی اضافه کرد: همین حالا مسئولان ما  به شدن به دنبال این هستند که کارهای دولت و مردم را دنبال کنند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اخلالی در کارها نباید باشد  اجرای پروژه ها و طرح ها با قوت دنبال می شود و انتظارمان این بود که  اخلاق انتخاباتی رعایت و حرفه ای خلاف واقع گفته نشود که متاسفانه  این حرف ها زده شد و به خلاف هم زده شد.

وزیر کشور تصریح کرد: ما البته  خبر داشیم که از برخی ستادهای دیگر تلاش می‌شد و فشار آورده می شد بر نامزدی که حرف های خاصی را بزند که متاسفانه  به نظر می‌رسد در بخشی موفق شدند  و این فشارها جواب داد.

وی تأکید کرد: ما گفته ایم هر رأی حق الناس است و ما به شدن از آرا صیانت خواهیم کرد و خود ما و دستگاه ها مصر هستند  این اتفاق بیفتد و این مشی را چه در انتخابات مجلس و چه خبرگان و هم در دور اول ریاست جمهوری نشان دادیم.

وحیدی گفت: اگر هم کسانی این القا را کردند به دولتهای خود شتان نگاه کردند و چنین حرف هایی زدند بدانند دولت شهید رئیسی دولت اخلاق و انصاف و  قانون است و چنین اتفاقاتی در ان حتما رخ نخواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از همین ستادها اینگونه مطرح می گنند که اگر یک نامزد خاص رأی نیاورد معنایش تقلب در انتخابات است که  این هم جزو ترفندهایی است که دشمن ما دنبال می کند و خط آن از خارج کشور است و نباید اجازه داد فضای خوب انتخابات که تا این مرحله به خوبی و ارزشمند دنبال شده با این حرف‌های نادرست خراب و مخدوش کنیم.

وزیر کشور اظهار داشت:  ما به این ستادها هم گفته‌ایم اگگر هر مرودی از تخلف را مشاهده کردن به وزارت کشور گزارش کنند تا رسیدگی شود و من از همه استانداران و مقامات استانی می‌خواهم بدون توجه به این  حرف‌های ناصحیح با قدرت تلاشهای خود در راستای آرمان‌های نظام و دولت را دنبال کنند. انتخابات هم با صحت و صیانت کامل از آرا محقق شود و افتخاری دیگر بر افتخارات دولت شهید رئیسی بیفزاییم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص وابستگی عوامل گروهک های تروریستی دستگیر شده در روزهای اخیر که قصد خرابکاری در ایام انتخابات را داشته‌اند ضمن گرامیداشت یاد دو شهید فراجا که در جریان حمله اشرار برای ربودن یک صندوق رأی جان خود را از دست دادند اما صندوق رأی مردم را حفظ نمودند اظهار داشت: کسنای که این کار را کردند تحت تنعقیب هستند و تلاشهای آنها در نقاط دیگر هم برای ایجاد ناامنی ناموفق بوده است.

وی با بیان اینکه تروریست ها حق مردم را برای انتخاب سرنوشت خود بر نمی‌تابند، افزود: امروز هم  داعش برای ایجاد نامنی تلاش می‌کند و هم گروهک‌های دیگری در جنوب شرق کشور  و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ما با قدرت با عناصر این گروهک ها و گروهک های دیگری که تلاش داشتند در داخل مشکلاتی ایجاد کنند برخورد کردند و آنها نتوانستند به اهداف خودشان برسند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.