انتخابات

وزیر نفت گفت از ۲۵ میلیون مشترک گاز کشور ۱۷ میلیون خانوار پاداش کم مصرفی به ارزش ۳۸۰۰ میلیارد تومان دریافت خواهند کرد.

وزیر نفت خبر داد؛  ۳۸۰۰ میلیارد تومان پاداش برای ۱۷ میلیون مشترک کم مصرف گاز

قدس آنلاینک جواد اوجی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به ناترازی گاز و افزایش شدت مصرف انرژی گفت: وزارت نفت برای کاهش ناترازی در این دولت دو اقدام اساسی انجام داد؛ یکی افزایش تولید و دیگری پیگیری  بهینه سازی و مدیریت مصرف سوخت.

وی افزود: با اجرای این دو طرح از ۲۵ میلیون مشترک گاز  کشور برر مبنای محاسبات انجام شده و براساس آیین نامه دولت ۱۷ از میلیون خانوار مشمول دریافت  پاداش صرفه جویی شده‌اند.

وزیر نفت با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد مشتریان گاز که در سال  ۱۴۰۲ مصرف گاز خود را مدیریت کردند شناسایی شدند، اظهار داشت: از دیروز  پرداخت پاداش آنها را شروع کرده‌ایم که یا به حساب آنها واریز  می‌ شود و یا یا کالای خانگی دریافت می‌کنند یا در قبوض ماه آینده بستانکار می‌شوند.

اوجی ادامه داد: صدور گواهی صرفه جویی در بورس انرژی دیروز در بورس انرژی اعلام شد و خیلی از واحدهای صنعتی گواهی صرفه جویی گاز را خریداری کردند. شرکت گاز مکلف و موظف است هر وقت صاحب این گواهی صرفه جویی اراده کند، آن گاز را باید تحویل دهد و پیش بینی ما این است تا هشت میلیارد مکعب خواهد رسید.

وی گفت: در راستای بهینه سازی مصرف گاز و سوخت پرداخت پاداش ۳ هزار و هشتصد میلیارد تومانی از دیروز شروع شد و داریم و صدور گواهی صرفه جویی در بورس انرژی کمک بسیار شایانی در کاهش شدت مصرف انرژی و رفع چالش ناترازی گاز و سوخت می کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.