پیشنهاد سردبیر

رئیس اداره امور عشایری شهرستان بردسکن گفت: در راستای حمایت از عشایر و به منظور تثبیت و تداوم تولید دام آن‌ها از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۳۵۰ تن جو یارانه دار به صورت شش ماهه بین جامعه عشایری شهرستان بردسکن توزیع شده است.

توزیع بیش از ۱۳۵۰ تن جو مدت‌دار بین عشایر شهرستان بردسکن

به گزارش قدس خراسان، علی پناهنده گفت: در مرحله اول ۸۶۹ تن به ازای هر راس ۱۸۰ کیلوگرم و در مرحله دوم نیز ۵۰۰ تن به ازای هر راس ۴۵ کیلوگرم در قالب ۲۰۸ قرارداد بین عشایر توزیع شده است.

وی بیان کرد: در مجموع ۳۰ هزار راس دام سبک عشایر تحت پوشش طرح جو مدت‌دار قرار گرفتند که می‌توانند عشایر در دوره ۶ ماه نسبت به پرداخت هزینه تحویلی اقدام کنند.

رئیس اداره امور عشایری شهرستان بردسکن عنوان کرد: با توجه به وضعیت خشکسالی و فقر مراتع بر آن شدیم در راستای حمایت بیشتر از تولید کنندگان حوزه عشایر و با هدف تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید توزیع جو مدت دار را برای جامعه عشایری شهرستان اجرا کنیم.

پناهنده اظهار کرد: در بحث ضمانت‌نامه نیز با موافقت مدیر کل عشایر استان تنها با گرفتن چک و سفته عشایر می‌توانند ۶ ماه آینده هزینه جو را پرداخت کنند.

وی گفت: اجرای این طرح باعث تنظیم بازار در قیمت جو شده است و در طول این مدت عشایر می‌توانند طی دو مرحله نسبت به پرواربندی دام خود اقدام کنند.

رئیس اداره امور عشایری شهرستان بردسکن از تعیین تکلیف وضعیت سند ساختمان اداری و شرکت تعاونی عشایر این شهرستان خبر داد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده و تامین اعتبار بیش از یک میلیارد تومانی از طریق اداره کل امور عشایر استان توانستیم سند این مجموعه را اخذ کنیم.

پناهنده همچنین از تامین اعتبار برای احداث یک باسکول ۶۰ تنی اداره امور عشایری برای اولین بار خبرداد و افزود: امید است بتوانیم در سال جاری عملیات اجرایی این پروژه را نیز آغاز و به اتمام برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.