انتخابات

قرار است از صبح پنج‌شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳، شهرآفتاب میزبان بزرگ ترین و مهم‌ترین رویداد دارویی در خاورمیانه باشد.

بزرگ ترین و مهم ترین رویداد دارویی در خاورمیانه

ششمین نمایشگاه بین‌المللی مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی، از صبح پنج‌شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ به مدت ۴ روز در شهرآفتاب آغاز می‌شود.

این نمایشگاه را می‌توان مهم‌ترین رویداد بین‌المللی در صنعت داروسازی و صنایع وابسته به آن دانست که در ایران برگزار می‌شود.

فرامرز اختراعی رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، با اشاره به اینکه ۷۱ درصد از نیاز شرکت‌های دارویی کشور به مواد اولیه دارویی در داخل تأمین می‌شود، گفت: شرکت‌های ایرانی ظرفیت‌های خوبی برای تولید مواد موثره دارویی دارند و بدون شک تا دو سه سال دیگر به درجه بزرگی از صادرات مواد موثره دارویی خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه ایران در تولید ماده اولیه دارو، قدرتمند شده و قیمت‌های تولید داخل خیلی پایین‌تر از سایر کشورها است، افزود: ایران وضعیت مطلوبی در خصوص تولید مواد اولیه دارو دارد اما هنوز برای صادرات، موقعیت مناسب را پیدا نکرده‌ایم که این امر به خاطر تحریم و بسته بودن راه‌های ارتباط و مشکلات بانکی است.

اختراعی تاکید کرد: در گذشته ظرفیت‌های تولیدی داخل آنقدر نبود که برای صادرات اقدامات جدی تری انجام دهیم اما اکنون ظرفیت‌های تولیدی کشور بسیار افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به ضرورت صادرات در صنعت تولید مواد موثره دارویی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت بالای تولید داخل، بهترین گزینه حرکت به سمت صادرات است. برای حل این مشکل باید موانع تحریم را هم از طریق راهکارهای تجربه شده پشت سر بگذاریم.

نمایشگاه بین‌المللی مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی، بهترین فرصت برای نمایش توانمندی شرکت‌های دارویی کشور است، به طوری که در ادوار گذشته برپایی این نمایشگاه، شاهد عقد قراردادهای تجاری فی مابین شرکت‌های ایرانی و خارجی بوده ایم.

این نمایشگاه علاوه بر ظرفیت تجاری که دارد، محلی برای برپایی کارگاه‌های آموزشی در حوزه دارو و صنایع وابسته است؛ به طوری که طبق گفته میثم کریمی مجری ششمین نمایشگاه بین المللی فارمکس، امسال حدود ۱۰۰ کارگاه آموزشی در طول ۴ روز برگزاری نمایشگاه، برپا می‌شود که هدف اصلی آنها، تقویت دانش و تخصص منابع انسانی صنعت داروسازی کشور است.

وی افزود: برای تمامی شرکت کنندگان در کارگاه‌های آموزشی، گواهینامه صادر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.