انتخابات

معترضان استرالیایی امروز (پنجشنبه) به پارلمان استرالیا آمدند و با نصب بنرهایی با مضمون «فلسطین آزاد خواهد شد»، «آنتونی آلبانیز» نخست‌وزیر این کشور را به همدستی در جنگ غزه متهم کردند.

تجمع حامیان فلسطین در پارلمان استرالیا

به گزارش قدس آنلاین، این تجمع اعتراضی حامیان فلسطین پس از آن برگزار شد که به دنبال اختلافات اخیر در دولت کارگر استرالیا و اینکه یک سناتور مسلمان در حمایت از به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سمت استرالیا در پارلمان رای داده بود، تعلیق شد.

سناتور استرالیایی «فاطمه پیمان» گفت، پس از حمایت از طرح پارلمان که توسط حزب سبزها در مخالفت با سیاست دولت ارائه شده بود، «تبعید» شده است. استرالیا هم مانند متحدان غربی خود کشور فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسد. کانبرا حمایت خود را از راه‌حل نهایی ۲ دولتی ابراز کرده است.

یک گروه معترض به رسانه‌های استرالیایی گفت، فعالان آنتونی آلبانیز را «فراموش نمی‌کنند» و «نخواهند بخشید» و او را به همدستی در خونین‌ترین جنگ نوار غزه متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، گروه کوچکی از معترضان با پوشیدن پارچه‌های سنتی فلسطینی (چفیه)، از نمای ورودی پارلمان استرالیا بالا رفتند و سپس چندین بنر بزرگ سیاه و سفید را به نمایش گذاشتند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، سناتور اپوزیسیون «جیمز پترسون» گفت این یک «نقض جدی امنیت پارلمان» است. طبق این گزارش، یک گروه معترض دیگری از فعالان محیط زیست که خودشان را به ستون‌های لابی پارلمان استرالیا چسباندند، باعث شدند تا ورودی عمومی پارلمان برای مدت کوتاهی بسته شود.

بر اساس آمار وزارت بهداشت منطقه غزه تحت کنترل حماس، حمله تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی بعد از طوفان الاقصی دست‌کم جان نزدیک به ۳۸ هزار فلسطینی که اکثر آنها کودکان و زنان بودند، گرفته است.

مداخله پلیس در تحصن دانشجویان کانادایی‌

از سوی دیگر معترضان طرفدار فلسطین پس از ۶۲ روز مقاومت، در نهایت روز چهارشنبه تصمیم گرفتند از حکم دادگاه کانادا برای برچیدن چادرهای خود و ترک محوطه دانشگاه تورنتو تبعیت کنند و پلیس برای جمع‌آوری متعلقات معترضان مداخله کرد.

سازمان‌دهندگان تظاهرات با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی گفتند که در حال جمع کردن و ترک محوطه دانشگاه کینگز کالج سیرکل در مرکز شهر هستند چرا که نمی‌خواستند «فرصتی به سرویس پلیس تورنتو برای اعمال وحشیانه علیه ما بدهند. ما برای محافظت از جامعه خود در برابر خشونت می‌رویم.»

 روز سه‌شنبه، یک قاضی دادگاه کانادا به دنبال شکایت دانشگاه تورنتو با صدور حکمی گفت معترضان باید محوطه را تا ساعت ۶ بعد از ظهر چهارشنبه تخلیه کنند و اگر آنها هنوز بعد از مهلت مقرر در آنجا بودند، قاضی به پلیس تورنتو اجازه داده تا وارد محل شده و خاطی‌ها را بازداشت کند.

این کمپ توسط معترضانی که خود را «اشغال دانشگاه تورنتو برای فلسطین» می‌نامند، برپا شده بود و تلاشی برای وادار کردن دانشگاه به قطع همکاری با شرکت‌های اسرائیلی بود که از جنگ رژیم صهیونیستی و حماس سود می‌بردند. معترضان همچنین افشای سرمایه‌گذاری‌ها و قطع روابط با هر مؤسسه آکادمیک اسرائیلی که در جنگ شریک است، خواستار بودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.