طی دو روز گذشته پس از تاکیدات کمیسیون کشاورزی مجلس و مکاتبه با دولت ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت شده و قرار است مانده طلب گندم خریداری شده نیز در اسرع وقت پرداخت شود در غیر این صورت دولت موظف به پرداخت دیر کرد به کشاوزان است.

پرداخت ۱۲ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان از طلب گندمکاران/دیرکرد مطالبات کشاورزان باید پرداخت شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران، گفت: با توجه به پیگیری‌های کمیسیون و برگزاری نشست در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران طی هفته جاری، به معاونین وزیر و رئیس سازمان برنامه و بودجه ۴۸ ساعت برای پرداخت باقی مانده طلب حاصل از گندم خریداری شده از کشاورزان مهلت داده شد.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طی دو روز گذشته پس از تاکیدات کمیسیون کشاورزی ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است، عنوان کرد: در نامه‌ای به آقای مخبر سرپرست نهاد ریاست جمهوری خواستار تامین اعتبار مورد نیاز خرید تضمینی گندم شدیم و در صورت تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران باید بر اساس قانون به آنها دیرکرد پرداخت شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید هرچه سریع‌تر باقی مانده طلب کشاورزان گندمکار را پرداخت کند، تصریح کرد: باقی مانده طلب گندم خریداری شده باید در اسرع وقت پرداخت شود و این موضوع از سوی کمیسیون کشاورزی مجددا پیگیری می‌شود.

وعده پرداخت۳۸ هزار میلیارد تومان از طلب گندمکاران داده شده است

 نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: پس از فرصت ۴۸ ساعته کمیسیون کشاورزی و تذکر اینجانب به سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت تا کنون ۱۲ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات گندمکاران پرداخت شد.

پیمان فلسفی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران، گفت: پیرو تذکری که در نشست علنی روز ( ۶ تیرماه) مجلس شورای اسلامی به آقای منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه دادم و همچنین در نشست روز( ۱۱ تیرماه) کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور معاونین سازمان برنامه و بودجه و وزیر نفت درباره پرداخت مطالبات گندمکاران به آنها ۴۸ ساعت فرصت دادیم تا ۲۰ هزار میلیارد تومان علاوه بر ۴۲ هزار میلیارد تومان پرداخت شده پرداخت کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: بر اساس گزارش هایی که دریافت کرده‌ام پس از فرصت داده شده به مسئولین مربوطه، روز گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان و امروز تاکنون ۲ هزار و پانصد میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران به حساب آنها واریز شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: تاکنون ۵۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مجموعا از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است و مسئولین ذی‌ربط در خصوص حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان باقی مانده نیز قول داده‌اند تا در اسرع وقت پرداخت کنند.

52 هزار میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان گندمکار پرداخت شده است

انصراف ۵ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی به حمایت سید محمد سادات ابراهیمی  - پایگاه تحلیلی خبری خوزپرسدبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال دیگر از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد. حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی نیز بیان کرد: این مبلغ با پیگیری کمیسیون کشاورزی و برگزاری نشست‌های حضوری و تماس‌های تلفنی با سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت پرداخت شد.

وی اظهار کرد: مسوولان مربوطه قول مساعد دادند ۴۷ همت طلب باقی‌مانده کشاورزان گندمکار نیز در اولین فرصت پرداخت شود. 

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به پرداخت ۱.۵ همت از مطالبات کشاورزان خوزستانی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۱.۵ همت از مطالبات کشاورزان واریز شده است.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی تصریح کرد: باقیمانده مطالبات گندمکاران در خوزستان ۶.۵ همت است که دولت و مسوولان مربوطه باید نسبت به پرداخت این مطالبات اقدام کنند. وی بیان کرد: تا کنون در مجموع ۵۲.۵ همت از مطالبات کشاورزان گندمکار پرداخت شده است.

خرید گندم از کشاورزان بی وقفه تا پایان شهریورماه  ادامه خواهد داشت

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی منصوب شد - تسنیممهاجر امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی، گفت: با پرداخت دوازده و نیم هزار میلیارد تومان دیگر از پول گندم‌های خریداری شده از کشاورزان کشور ، میزان پرداخت مطالبات گندمکاران به بیش از 52 هزار میلیارد تومان رسید.

وی افزود: از ابتدای بهار امسال تاکنون بیش از 6 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است و این روند بدون وقفه تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

همچنین براساس اعلام سخنگوی دولت، منابع پرداخت تمام مطالبات کشاورزان پیش بینی شده و در 6 ماه ابتدایی سال پرداخت خواهد شد، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم، 17 هزار و پانصد تومان تعیین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کلانتر ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
    0 0
    مگه صدقه میخایی بدی بعد۹ماه چشم انتظاری و بدبختی محصول اماده تحویل دولت دادیم که ۲ماه گذشته تازه بگن اسرع وقت .چرا اینقد ظلم میکنید.تو این تورمی که درست کردید ارزش پول ما نصف میشه.کشاورز بدهی نداره بدبختی داره بفهم طلبکارا این حرفا حالیشون نمیشه.متاسف واسه شما که مهمترین کالای اساسی کشور رو به مسخره بازی گرفتید