رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم درباره جشن پیروزی نامزدها متذکر شد: در این رابطه با رؤسا

ستاد نامزد پیروز در آستانه ماه محرم جشنی در شأن مردم برگزار کند

به گزارش قدس خراسان، محمدکمال سرویها صبح امروز در استدیو انتخابات استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: ظهر شنبه گذشته نتیجه انتخابات اعلام شد و دو نفر از نامزدها به مرحله دوم راه یافتند، ما بلافاصله بعد از ظهر روز شنبه با رئیس ستاد اجرایی انتخاباتی استان جلسه برگزار و خودمان را برای برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری آماده کردیم.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی افزود: همه ملزومات و امکاناتی که نیاز بود از تهران واصل شد و به شهرستان‌ها ارسال کردیم، الحمدلله کمترین مشکلی احساس نمی‌شود و با یک آمادگی کامل و تعامل حداکثری با هیأت‌های اجرایی و نظارت امروز کار را پیش می‌بریم.

وی متدکر شد: امیدواریم امروز هم همانگونه که در مرحله اول انتخابات با نظم خوبی پیش رفت در مرحله دوم نیز با نظم خوبی برگزار شود و مردم به زحمت نیافتند. سرویها خاطرنشان کرد: سعی کردیم با افزایش تعداد شعب در مناطق پرجمعیت مانند حرم مطهر رضوی مردم در صف و ازدحام رأی ندهند و سریع‌تر اخذ رأی صورت گیرد، امیدوارم مردم از فرصت پیش از ظهر استفاده کرده و به شعب مراجعه کنند و رأی دادن را برای ابتدا و انتهای شب نگذارند چرا که در دور اول انتخابات برخی شعب خیلی شلوغ شد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی عنوان کرد: دیروز با رؤسای ستاد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری جلسه داشتیم، امروز هم جلسه‌ای داریم، با توجه به تجربیات انتخابات گذشته برخی پیش‌بینی‌ها را با اعضای ستاد نامزدها داشتیم، چرا که اگر اعضای ستاد تجربه این را نداشته باشند شایعاتی بروز می‌کند که همان شایعات را منتشر می‌کنند و برای خودشان و ما مشکلاتی ایجاد می‌کنند، به همین خاطر در این جلسات از آن‌ها خواهش می‌کنیم که هر گونه شایعاتی که به آنها منعکس می‌شود را با ما یا هیأت اجرایی در میان بگذارند تا مستندات را به آنها ارائه کنیم.

وی ادامه داد: ما در هر شعبه ۳ یا ۴ نفر عضو ثابت داریم که می‌توانیم موضوعات را بلافاصله از آن‌ها پیگیری کنیم تا براساس شایعات تصمیم نگیرند، این اتفاق فرصت خوبی است و اعضای ستاد نامزدها نیز استقبال کردند که از این فرصت استفاده کنند.

سرویها یادآور شد: در مرحله اول انتخابات شایعاتی در خصوص شهرک صنعتی طوس منتشر شد که صندوق رأی مستقر نشده است در صورتی که به خیلی از کارخانه‌جات مراجعه کردیم که رأی بدهندو به جز شعب ثابت در مساجد شهرک صنعتی، شعب سیار را نیز ارسال کردیم تا اخذ رأی کنند و الحمدلله این موضوع مدیریت شد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی در خصوص جشن پیروزی نامزدها نیز متذکر شد: ماه محرم را در پیش داریم و بالاخره یکی از این نامزدها پیروز انتخابات خواهد بود، جشن گرفتن و سرور می‌تواند با یک طمأنینه و ورود به ماه محرم صورت بگیرد و می‌تواند یک نشاط مضاعفی باشد که شاید برای ماه محرم روی خوشی نباشد، در این رابطه با رؤسای ستاد کاندیداها صحبت کردیم که با تدبیر خودشان مراسمی در شأن مردم برگزار کنند و نتیجه هم هر چه بود دو ستاد بپذیرند و استقبال کنند، البته مسیر قانونی برای عزیزان مهیا است و می‌توانند مستندات خود را مربوط به هر کجای کشور از طریق مجاری قانونی پیگیری کنند و شورای نگهبان نیز موظف است مستندات را پیگیری کند.

وی عنوان کرد: آمادگی خیلی خوبی برقرار است و شبکه هیأت نظارت و هیأت اجرایی آموزش‌های لازم را فراگرفته شده است و امیدواریم با کمترین تخلف و تنشی امور پیش برود و ما در یک سلامت کامل بتوانیم انتخابات را پشت سر بگذاریم.

سرویها با بیان اینکه ساعت رأی‌گیری معمولا ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر است و نهایتا می‌تواند برای شعب پرجمعیت تا ساعت ۱۲ شب تمدید شود، گفت: البته در روستاها تا ۶ عصر انتخابات به پایان می‌رسد البته نمی‌توانند پیش از این ساعت انتخابات را به اتمام برسانند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی بیان کرد: بیش از ۸۰ هزار نفر کار نظارت و اجرای انتخابات را در استان برعهده دارند که از این تعداد حدود ۱۷ هزار نفر نیروهای نظارت و مابقی نیروهای اجرایی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.