انتخابات

الجزیره نوشت: ۷۰ درصد از نیازهای برق رژیم صهیونیستی توسط گاز استخراج شده از آب‌ های فلسطین در دریای مدیترانه تأمین می‌ شود.

رژیم اشغالگر در فلسطین به دنبال چه منافعی است؟

به گزارش قدس آنلاین، رژیم صهیونیستی اخیراً کار روی پروژه عادی‌ سازی سبز با کشورهای عربی همسایه را آغاز کرده است که از سال ۲۰۲۱ آغاز شده و تا سال ۲۰۵۰ طول خواهد کشید؛ مسئله‌ ای که افق زمانی طولانی‌ تری به این رژیم برای سرمایه‌گذاری و نفوذ در منطقه با استفاده از انرژی گاز طبیعی می‌ دهد.

«حمزه حموشان» نویسنده الجزایری و «کیتی سندول» نویسنده انگلیسی در کتاب «چالش سرمایه‌ داری سبز؛ عدالت منطقه‌ ای و انتقال انرژی در منطقه عربی»، به توافقات عادی‌ سازی رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی اشاره و تاکید می‌ کنند که تل آویو در این قراردادهای عادی‌ سازی متمرکز بر سیطره بر بخش بزرگی از منابع انرژی و گاز در منطقه است.

به عنوان مثال در بخشی از این کتاب آمده است: طی سال‌ های آینده اردن تمام برق تولید شده خود از مزرعه خورشیدی که در زمین این کشور ساخته می‌ شود را سالانه به ارزش ۱۸۰ میلیون دلار به اسرائیل خواهد فروخت و به این ترتیب اسرائیل نیازی به استفاده از ظرفیت خود برای بهره‌برداری از کارخانه نمک زدایی که سالانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب به اردن می‌ رساند، نخواهد داشت.
این بخشی از هدف رژیم صهیونیستی برای تقویت بخش‌ های انرژی و نمک زدایی آب است.

اما رژیم اشغالگر در فلسطین به دنبال چه منافعی است؟

در این زمینه، مرکز تحقیقات جهانی سازی مستقر در شهر مونترال کانادا نیز در گزارشی با عنوان «پاک کردن غزه از نقشه؛ دستور کار پول کلان و مصادره ذخایر دریایی گاز طبیعی فلسطین»، مقالات مفصلی درباره اهداف پنهان تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه ارائه داد.

در این گزارش به شکل مفصل درباره اهداف رژیم صهیونیستی از آوارگی فلسطینی‌ ها در غزه صحبت و تاکید شده که صهیونیست‌ ها به دنبال مصادره ذخایر گاز طبیعی غزه هستند.

همچنین، روزنامه مانیتور هم حدود دو سال قبل از وجود مذاکرات محرمانه میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی منطقه، درباره اکتشاف گاز طبیعی در سواحل نوار غزه خبر داده و اعلام کرد که تل آویو عملیات اکتشاف گاز در سواحل غزه را به دلایل امنیتی به تعویق انداخته است.

نکته قابل توجه این است که وب سایت آمریکایی موندویس، در مقاله‌ ای درباره ارتباط جنگ غزه با منابع طبیعی در سواحل این منطقه اعلام کرد که تجاوزات جاری اسرائیل به نوار غزه را نمی‌ توان جدا از منابع غنی گاز طبیعی در سواحل این باریکه دانست.

این رسانه آمریکایی افزود: تخریب عامدانه ساختمان‌ ها و زیرساخت‌ ها در غزه توسط اسرائیل و کشتار ده‌ ها هزار فلسطینی صرفاً با هدف مجبور کردن مردم غزه به مهاجرت از این باریکه است تا غزه به طور کامل در اختیار اسرائیلی‌ ها قرار بگیرد و آنها بتوانند پروژه‌ های استعماری خود را در آنجا تکمیل کند.

الجزیره هم نوشت: سال ۱۹۹۹ آغاز توجه شرکت‌ های صهیونیستی به میدان‌ های گازی در آب‌ های سرزمینی فلسطین بود؛ جایی که صهیونیست‌ ها کار اکتشاف و سرمایه‌ گذاری را در آب‌ های فلسطین آغاز کردند و بعد از آن رژیم اشغالگر در فلسطین اشغالی از وارد کننده گاز به صادر کننده تبدیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.