معاون اداره کل و مدیر آموزش و پرورش تبادکان گفت: با توجه به محرویت منطقه تبادکان دولت آینده، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای انقلاب فرهنگی و رسانه‌ها در راستای تغییر این منطقه از منطقه ۱ به منطقه ۳ کمک کنند تا عدالت آموزشی رعایت شود.

تبادکان نیازمند توجه مسئولان کشور است

محمدحسین عبداللهی با حضور در شعبه اخذ رای موسسه فرهنگی قدس در تریبون انتخاباتی قدس عنوان کرد: آموزش و پرورش تبادکان که در حال حاضر به معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش تبادکان در دولت شهید جمهور تغییر جایگاه داشت به عنوان بزرگترین آموزش و پرورش کشور مطرح است و بالغ بر ۱۶۰ هزار جمعیت دانش آموزی دارد.

معاون اداره کل و مدیر آموزش و پرورش تبادکان افزود: به جهتی که این منطقه با پدیده مهاجرت از داخل شهر، کشورهای همجوار و داخل استان مواجه است و در دوسال گذشته بالغ بر ۱۸ هزار دانش آموز جدید ثبت نامی داشتیم، بحث کمبود فضای آموزشی مطرح بود که خوشبختانه با همت والای مسئولین و خیران توجه ویژه‌ای به این نیاز شد و در همین راستا در سه‌شنبه‌های افتتاح هر سه شنبه یک مدرسه افتتاح کردیم.

وی تشریح کرد: از برکات دولت رئیس جمهور شهید در منطقه تبادکان افتتاح ۳۰ مدرسه و ساخت ۲۶ مدرسه است و با امضای ۱۲ تفاهمنامه جدید منعقد شده جمعاً ۶۸ مدرسه به سرانه آموزشی این منطقه اضافه شد، اما باز هم کماکان کمبود فضای آموزشی وجود دارد.

عبداللهی با اشاره به ضرورت تامین تجهیزات آموزشی ادامه داد: تامین تجهیزات، محرومیت زدایی از مدارس، بهسازی و مقاوم سازی مدارس از نیازهای ضروری آموزش و پرورش تبادکان است که در دولت باید مد نظر قرار بگیرد و با توجه به تعدد جمعیتی در این منطقه به نیازهای فرهنگی توجه شود و برای پذیرش دانش آموزان خاص و با استعداد ویژه با توجه به گستردگی منطقه برنامه ریزی لازم صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه ما شاهد حضور مجموعه خیران  مدرسه ساز و مدرسه یار و حضور نزدیک به ۱۰۰ گروه جهادی برای مشارکت و امور خیر هستیم و در همین جا از خیران مدرسه ساز درخواست می‌کنیم که باز هم به این قطعه‌ای از بهشت در جوار امام رضا (ع) توجه کنند و با توجه مسئولان به طرح‌های توسعه، شاخص‌های مد نظر در این منطقه تامین شود.

مدیر آموزش و پرورش تبادکان تشریح کرد: جمعیت دانش آموزی این منطقه از برخی  استان‌ها بیشتر است و یکی از کارهای مبنایی که باید برای این منطقه بعد از  ۴۴ سال انجام شود قرار گیری منطقه تبادکان در منطقه ۳ آزمون سراسری است. این منطقه از مناطق محروم است و ظلم به دانش آموزان این منطقه است که جزو منطقه یک در نظر گرفته شوند. با پیگیری‌ها توانستیم مصوبه وزارت خانه و مصوبه استان را بگیریم و در حال حاضر در شورای عالی انقلاب فرهنگی این مصوبه در حال پیگیری است و تقاضا داریم دولت آینده، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای انقلاب فرهنگی و رسانه‌ها در این راستا به ما کمک کنند تا عدالت آموزشی رعایت شود.

عبداللهی عنوان کرد: در منطقه تبادکان هنوز مدارسی با محوطه خاکی و دیوار گلی وجود دارد که باید مشکلات این مدارس هم حل شود و در کنار آن با توجه به محرومیت منطقه نیازهای تغذیه‌ای دانش آموزان مدارس تبادکان مد نظر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.