در حالی که سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» اعلام کرد بار دیگر کوچ اجباری ساکنان غزه را مجبور کرد به دنبال مکانی امن بگردند، مقام برجسته آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی نسبت به سناریوی رژیم صهیونیستی برای این کوچ اجباری هشدار داد.

نقشه صهیونیست‌ ها برای کوچ اجباری فلسطینیان چیست؟

به گزارش قدس آنلاین، چندی پیش  الجزیره گزارش داد: آژانس حامی فلسطینی‌ها وابسته به سازمان ملل از آوارگی بیش از ۳۰۰ هزار فلسطینی در جریان لشکرکشی رژیم صهیونیستی به شهر رفح خبر داده است، این موضوع در حالی است که امروز عکس‌ هایی را از خانواده‌ های فلسطینی به اشتراک گذاشت که در حال انتقال وسایل زندگی‌ شان و برپایی چادرهایی در ساحل دریا هستند.

در این گزارش آمده است: هزاران فلسطینی شهر خان یونس را ترک کرده و پناهگاه‌های موقتی را در میان آوارها و در ساحل ایجاد کردند.

در این خصوص برخی از رسانه ها اعلام کردند، چندی پیش نیز خبرگزاری فلسطینی «سما» گزارش داد که نخست زیر اردن هم در اظهارنظری گفته است: کوچاندن فلسطینیان، به منزله نابودی مسئله فلسطین است و تهدیدی برای امنیت ملی اردن به شمار می‌ رود، او در اظهارنظر خود به این نکته اشاره کرده که «کوچاندن فلسطینی‌ ها موجب خواهد شد که معاهده صلح هیچ اعتباری نداشته باشد و ما را به حالت عدم صلح که در واقع اعلان جنگ و اقدامات خصمانه است، باز می‌ گرداند.»

این موضوع در حالی است که «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» چندی پیش اعلام کرد که چندین کشور با بیرون راندن و مهاجرت اجباری ساکنان نوار غزه از این باریکه مخالفت کرده اند. ویرانی گسترده در شمال نوار غزه و مهاجرت ساکنان این منطقه مرحله نخست این سناریو به شمار می رود و مرحله بعدی ممکن است مهاجرت اجباری ساکنان شهر خان یونس به مناطق نزدیک به مرزها باشد.

به گفته او، بیش از یک میلیون نفر در نوار غزه در پناهگاه‌ های مملو از جمعیت سازمان ملل زندگی می‌ کنند و در پی حمایتی هستند که از آن محروم شده‌ اند.

از سوی دیگر به نظر می رسد تلاش‌ های آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا)  برای امدادرسانی به غزه، به دلیل محدودیت‌ های اعمال شده بر ورود به نوار غزه و مشکلات امنیتی با موانع بزرگی روبرو است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.