انتخاب چهاردهم

رئیس جمهور اوکراین با ادعای تمایل این کشور برای تدارک ضد حمله جدید علیه روسیه، مدعی شد که کی‌یف تجهیزات لازم برای این حمله را ندارد و دلیل آن را نیز کُندی روند ارسال کمک غرب می‌داند!

زلنسکی: قصد ضد حمله جدید داریم اما سلاح کافی نداریم!

به گزارش قدس آنلاین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بار دیگر با گلایه از حامیان غربی کی‌یف درباره کُند بودن روند ارسال تسلیحات به اوکراین، مدعی شد که این کشور تمایل دارد تا ضد حمله جدیدی را علیه روسیه تدارک ببیند.

زلنسکی در گفت‌وگو با بلومبرگ از توصیف شرایط خط مقدم نبرد تحت عنوان «بن‌بست» خودداری و آن را «پیچیده» توصیف کرد! با این حال، رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که کی‌یف برای حل پیچیدگی‌های موجود ابزار کافی در اختیار ندارد و به‌جای تدارک ضد حمله علیه روسیه، روی عملیات‌های تدافعی تمرکز کرده است.

زلنسکی مدعی شد: تمایل داریم نا ضدحمله‌ای را تدارک ببینیم اما تجهیزات و ابزار به دست‌مان نرسیده است. به عبارت دیگر، لشکرهایی بدون سلاح داریم. نیروهای ذخیره موجود است اما ۱۴ گردان ما بدون سلاح کافی هستند.

گرچه رئیس جمهور اوکراین از تعداد دقیق نیروهای ذخیره حرفی نزد اما به نظر می‌رسد که درباره دست کم ۴۰ هزار نیروی ذخیره ارتش کی‌یف صحبت می‌کرد.

وی در ادامه بار دیگر با گلایه از روند «کُند» تحویل سلاح از غرب به اوکراین به منظور پر کردن زرادخانه تسلیحاتی کی‌یف، مدعی شد سامانه‌هایی که غرب متعهد به تحویل آن شده است، با آن سرعتی که باید و شاید، به دست اوکراین نرسیده است.

اوکراین ژوئن پارسال ضد حمله‌ای که مدت‌ها درباره آن وعده داده و پروپاگاندا کرده بود را بلافاصله پس از دریافت انبوهی زا ادوات جنگی پیشرفته از سوی حامیان غربی‌اش، انجام داد. با این حال، آن ضد حمله ناموفق بود و دستاورد جزئی را از حیث پیشروی به همراه داشت و علاوه بر این، ارتش کی‌یف در جریان آن متحمل تلفات تجهیزاتی و انسانی سنگینی شد.

ضد حمله ضعیف اوکراین در نهایت باعث شد تا تایید بسته کمک نظامی جدید به ک‌یف مدت‌ها کنگره آمریکا بلاتکلیف بماند. کاخ سفید اکتبر پارسال به عنوان بخشی از بودجه امنیت ملی، خواستار تخصیص ۶۱ میلیارد دلار به اوکراین شده بود و سرانجام در آوریل تصویب شد. اوکراین زنجیره شکست‌های متوالی در میدان نبرد را به عدم تامین بودجه از جانب آمریکا نسبت داده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.