انتخاب چهاردهم

وزارت دفاع اوکراین شنبه از رهگیری ۲۴ پهپاد روسی خبر داد؛ سه پهپاد دیگر به اهداف خود برخورد کردند.

تبادل آتش اوکراین و روسیه ادامه دارد؛ پنج کشته در حمله پهپادی به اوکراین

به گزارش قدس آنلاین، حملات موشکی و پهپادی به جزئی جدایی‌ناپذیر از جنگ اوکراین و روسیه تبدیل شده است و طرفین درگیری دائماً اهداف مختلف نظامی و زیرساختی یکدیگر را مورد هدف قرار می‌دهند.

میکولا اولشچوک، فرمانده نیروی هوایی اوکراین با انتشار پیامی در تلگرام گفت: «در ۶ ژوئن ۲۰۲۴ روسیه با ۲۷ پهپاد... از مناطق کریمه و کورسک (به اوکراین) حمله کرد. گروه‌های آتش متحرک ارتش اوکراین، واحدهای ضدهوایی نیروی هوایی، پدافند هوایی نیروی زمینی و واحدهای جنگ الکترونیکی و رادیویی در دفع حملات هوایی درگیر بودند.»

با اعلام فرمانده نیروی هوایی اوکراین ۲۴ پهپاد در شهرهای دنیپرو، پولتاوا، زاپوریژیا، خرسون، خارکیف، دونتسک، سومی، چرنیهیف، وینیتسا، کرووهراد، میکولائیف و کی‌یف رهگیری شدند. مقامات رسمی از آسیب دیدن سیستم آبرسانی شهر سومی خبر دادند. به گزارش رسانه‌های محلی صدای چند انفجار در شهر کی‌یف شنیده شده است.

با اعلام وادیم فیلاشکین، فرماندار دونسک حملات هوایی روسیه در روز جمعه به شهر سلیدو در شرق دونسک دستکم ۵ کشته بر جای گذاشت. در مقابل، با اعلام مقامات روسی در حملات پهپادی شب گذشته در منطقه کراسنودار روسیه دو منبع سوخت و یک برج مخابراتی آسیب دیدند. علاوه بر این چند پهپاد دیگر در دو منطقه این استان رهگیری شدند.

درگیری‌های روسیه و چین همچنان ادامه دارد و مذاکرات آتش‌بس به نتیجه نرسیده است. جنگ اوکراین به دلیل تلاش دولت این کشور برای عضویت در پیمان نظامی ناتو آغاز شد. اوکراین با حمایت کشورهای اروپایی و آمریکا توانسته است تاکنون به این جنگ ادامه دهد. ویکتور اوربان، رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا به منظور پیشبرد مذاکرات صلح به روسیه سفر کرده است که با مخالفت اتحادیه اروپا همراه بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.