مدیر عامل شرکت آبفا خراسان رضوی گفت: سالانه ۳۰ میلیون مترمکعب پساب فاضلاب در این استان تولید می‌شود.

تولید سالانه ۳۰ میلیون مترمکعب پساب قابل استفاده در استان

به گزارش قدس خراسان، حسین امامی اظهار کرد: این پساب که در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور و گلبهار تولید می‌شود قابلیت استفاده در صنعت و آبیاری درختان غیرمثمر را دارد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۳۵ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در صنعت فاضلاب خراسان رضوی اظهار کرد: این سرمایه در فرآیند اجرای ۳ ساله پروژه‌ها به ۵۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت آبفا خراسان رضوی پیشرفت این پروژه‌ها را بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد اعلام کرد و افزود: عملیات ساخت مدول دوم تصفیه‌خانه شهری نیشابور به ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز به‌زودی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۵۰۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری در سطح استان اجرا شده است، ظرفیت سالانه تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در سطح استان را ۸۶ هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: هشت تصفیه‌خانه به ظرفیت ۸۳ هزار مترمکعب هم در دست اجرا است که ظرف امسال و ۲ سال آینده وارد مدار خواهد شد.

امامی از اجرای ۲۵۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب طی ۲ سال گذشته در خراسان رضوی خبر داد و تأکید کرد: ضریب برخورداری استان از پوشش شبکه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های جدید از ۳۲ درصد فعلی به حدود ۵۵ درصد خواهد رسید و انقلابی در بازچرخانی فاضلاب استان را شاهد خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.