انتخاب چهاردهم

در شامگاه غمبار اولین شب ماه محرم، حرم مطهر رضوی شاهد انعکاس شور و شعور حسینی زائران و مجاوران خود از سراسر جهان، خواهد بود.

برگزاری مراسم «حی علی العزا» ویژه زائران غیرایرانی

 به همت مدیریت زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی، مراسم عزاداری شب اول محرم با عنوان «حی علی العزا» در دو نوبت مجزا برای زائران عرب‌زبان و اردوزبان برگزارمی شود و صدای ماتم و اندوه خاندان رسالت، در فضای ملکوتی حرم طنین‌انداز می‌شود.
بر اساس این گزارش، در این مراسم صحن غدیر، مملو از حضور زائران عرب‌زبان خواهد بود که با چشمانی اشکبار و قلبی محزون، در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش به عزاداری و نوحه‌خوانی می‌پردازند و مداحان اهل‌بیت (ع) با نوای حزن‌انگیز خود، حماسه عاشورا را به تصویر کشیده و زائران با زمزمه و ذکر، ارادت قلبی خود را به سیدالشهدا (ع)، ابراز می‌دارند.
در ادامه این شب پرفضیلت، رواق غدیر حرم مطهر رضوی نیز میزبان زائران اردوزبان خواهد بود و در این مراسم، پیر غلامان عزا از میان زائران نوجوان پسر اردوزبان، ۲۰ نفر را انتخاب و با دستان پرمهر خود، لباس مشکی بر تنشان می‌پوشانند، این اقدام نمادین، آغاز رسمی مراسم عزاداری بوده و شور و شعور حسینی را در میان زائران، دوچندان می‌کند.
همچنین مداحان اردوزبان با مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی، حزن و اندوه حاضران را به اوج رسانده و زائران با چشمانی اشک‌بار، به سوگ شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش می‌نشینند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.