رئیس بیمارستان بعثت سنندج از ثبت ۱۸ زایمان موفق با روش‌های کمک باروری در کلینیک درمان ناباروری این بیمارستان خبر داد.

ثبت ۱۸ ‌زایمان‌ موفق با روش‌های کمک باروری در کردستان

به گزارش قدس آنلاین، عطاالله حیدری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر، اظهار کرد: الحمدلله با تلاش‌های صورت گرفته در مرکز درمان ناباروری بیمارستان بعثت سنندج، آرزوی مادر شدن برای بسیاری از زنان محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه، این مرکز با ارائه خدمات تخصصی و به روز به زوج‌های نابارور، کمک می‌کند تا طعم شیرین فرزندآوری را بچشند، عنوان کرد: در این مرکز از روش‌های مختلف و پیشرفته‌ای مانند IUI تحریک تخمک گذاری با دارو، ICSI برای درمان ناباروری استفاده می‌شود.

رئیس بیمارستان بعثت سنندج با اشاره به اینکه، روش ICSI بیشتر در موارد عدم تخمک گذاری، پایین بودن کیفیت تخمک، پایین بودن تعداد و کیفیت اسپرم، انسداد لوله‌های رحم و آندومتریوز استفاده می‌شود، ادامه داد: سال گذشته‌ ۱۸ زایمان موفق با روش‌های کمک باروری در کلینیک درمان ناباروری بیمارستان به ثبت رسیده است.

حیدری با بیان اینکه سال گذشته تعداد ۳ هزار و ۳۷۵ نفر به کلینیک درمان ناباروری بیمارستان بعثت سنندج مراجعه کرده‌اند، افزود: از ۱۵۱ مورد انتقال ۲۳ مورد مثبت و از تعداد ۸۸ مورد IuI انجام شده ۱۵ مورد مثبت گزارش گردیده که در نتیجه ۱۸ مورد منجر به زایمان شده است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۸۹ نفر به کلینیک درمان ناباروری بیمارستان بعثت سنندج مراجعه کرده‌اند که برای ۲۶ مورد IcsI و ۳۷ مورد انتقال و ۹ مورد اهدای جنین انجام گرفته و در نتیجه ۸ مورد منجر به بارداری شده است.

رئیس بیمارستان بعثت سنندج اظهار کرد: امید برای مادر شدن در این کلینیک به زوج‌هایی که با وجود روش‌های دیگر، باردار نشده‌اند نیز تعلق دارد که سال گذشته ۲۰ مورد اهدای جنین انجام شده که ۶ مورد منجر به تولد نوازد زنده شده است.

عطاالله حیدری خاطرنشان کرد: خبر خوب دیگر برای زوج‌های نابارور این است که در کلینیک درمان ناباروری بیمارستان بعثت سنندج ۹۰ درصد هزینه های درمانی به صورت حمایتی و ۱۰ درصد توسط بیمار پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: زنان زیر ۳۵ سال بعد از یک سال و زنان بالای ۳۵ سال بعد از شش ماه که اقدام به بارداری کرده اما نتیجه‌ای نگرفتند می‌تواند جهت درمان مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.