رژیم صهیونیستی همچنان بر تداوم جنگ در نوار غزه و به بن بست کشاندن روند مذاکرات مربوط به آتش بس اصرار دارد.

کارشکنی رژیم صهیونیستی در روند مذاکرات آتش‌بس غزه

به گزارش قدس آنلاین، رسانه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از یک منبع خارجی که نامش را ذکر نکرد، فاش کرد که اسرائیل خواسته های جدیدی را مطرح کرده که روند مذاکرات مربوط به آتش بس در نوار غزه و مبادله اسیران با حماس را با مانع رو به رو و طولانی مدت خواهد کرد.

هاآرتص به نقل از منبع یاد شده افزود: حماس موافقت خود را با موضع گیری اخیر اسرائیل اعلام کرد، اما تل آویو روز جمعه دوباره مسائل جدیدی را مطرح کرد.

این رسانه صهیونیست به نقل از یک منبع مطلع به روند مذاکرات هم که نامش را ذکر نکرد، نوشت: اسرائیل موضع شدیدی اتخاذ کرده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که صهیونیست‌ها برآورد می‌کنند که روند مذاکرات حدود سه هفته به درازا انجامد.

این در حالی است که «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) مدعی شد که حماس باید با طرح های ارائه شده موافقت کند و درخواست آن برای تضمین توقف جنگ، تغییری اساسی در طرح ارائه شده از سوی شورای امنیت و جو بایدن است.

پیش از این نیز روزنامه «یدیعوت آحارنوت» به نقل از منابع آگاه در رژیم صهیونیستی که نام آنها را فاش نکرد، افزود که هیات مذاکره کننده رژیم اسرائیل فردا (دوشنبه) برای ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه به دوحه می‌رود و یک هیات اسرائیلی دیگر نیز روز دوشنبه برای شرکت در مذاکرات عازم قاهره پایتخت مصر خواهد شد.

به گفته این منابع، «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، بارنیا رئیس موساد، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر و عباس کامل رئیس اطلاعات مصر در گفت وگوهای یاد شده شرکت خواهند کرد.

به گفته منابع آگاه، همچنین این احتمال وجود دارد که برنز این هفته به سرزمین های اشغالی سفر کند تا موافقت تل آویو را از این توافق تضمین کند.

پیشتر در ۶ ماه مه (۱۷ اردیبهشت)، گروه‌های مقاومت فلسطینی با پیشنهاد مصر و قطر برای توقف جنگ و مبادله اسیران موافقت کرده بودند، اما رژیم اسرائیل آن را رد کرد و مدعی شد که این پیشنهاد، انتظارات تل آویو را برآورده نمی‌کند و شروع به حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه کرد که با مخالفت جامعه جهانی مواجه شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.