با اینکه مصطفی از بدو تولد در زمره بچه‌های توان‌یاب قرار می‌گرفت از ۶سالگی و خیلی زود به ورزش گرایش پیدا کرد و میدان ورزش شد عرصه بروز توانایی‌های نهفته درونش.

مدال پارالمپیک را در مشت خودم می‌بینم

به گزارش قدس خراسان، با اینکه مصطفی از بدو تولد در زمره بچه‌های توان‌یاب قرار می‌گرفت اما این موضوع هیچ وقت سبب نشد او و خانواده‌اش نواقص جسمی‌اش را مانعی برای رسیدن به اهداف مورد نظر در زندگی ببینند. از ۶سالگی و خیلی زود به ورزش گرایش پیدا کرد و میدان ورزش شد عرصه بروز توانایی‌های نهفته درونش.

شنا و جدال با آب نخستین رشته‌ای بود که در کودکی انتخاب کرد اما پس از دو سال در رفت و آمدهایی که در جمع دیگر ورزشکاران توان‌یاب داشت دوومیدانی آن هم در ماده پرتاب دیسک جای شنا را که پیش از این رشته ورزشی مصطفی ماریان بود گرفت. انگار این تغییر و تحول باید اتفاق می‌افتاد تا مصطفی در مسیری قرار بگیرد که افتخارات زیادی انتظارش را می‌کشند.

عناوین قهرمانی متعدد در رقابت‌هایی که در مشهد برگزار می‌شد و پس از آن در استان شروع کار بود و به قهرمانی‌ها در کشور و پس از آن فتح سکوی قهرمانی جوانان آسیا انجامید. مصطفی ماریان سال ۱۴۰۰ مدال طلای پرتاب دیسک و پرتاب وزنه جوانان آسیا را بر گردن آویخت و پس از آن، این مقام در رقابت‌های بزرگسالان نیز تکرار شد و از او یکی از دوومیدانی کاران مطرح مواد پرتابی ساخت.

ماریان اکنون عضو تیم ملی دوومیدانی توان‌یابان کشور است و شرایط برای حضور در میدان پارالمپیک پاریس برایش فراهم شده و شانس بزرگی برای کسب مدال در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی معلولان دنیا را دارد. 

از کجا و چگونه به ورزش روی آوردی؟

من از ۶سالگی وارد ورزش شدم چون واقعاً ورزش و عرصه رقابت در این میدان را دوست داشتم برای همین از شنا شروع کردم تا اینکه دو سال پس از آن وقتی شنا می‌رفتم از آنجا که استخر مجموعه‌ ورزشی ۱۵خرداد ویژه‌ جانبازان و توان‌یابان بود پرتاب‌های دیسک و وزنه بقیه ورزشکاران فعال در مجموعه ورزشی را دنبال می‌کردم تا اینکه یک روز با مربی‌ام آقای صحراگرد آشنا شدم. او شرایط من برای رشته‌های پرتاب دوومیدانی را مناسب تشخیص داد و عاملی شد تا از سال۹۲ در رشته‌ پرتاب دیسک و وزنه تمریناتم را آغاز کنم و خیلی زود خودم را در مسابقات نشان دهم و مدال‌های بسیاری کسب کنم. قهرمانی در رده جوانان استان و کشور و پس از آن طلای پرتاب وزنه، در مسابقات پاراآسیایی جوانان بحرین ۱۴۰۰ نشان طلای پرتاب دیسک، نقره‌ پرتاب وزنه و نقره‌ پرتاب نیزه و در مسابقات کشوری انتخابی تیم ملی(ب) و انتخابی جهانی ۱۴۰۱ مدال طلای پرتاب دیسک و طلای پرتاب وزنه را کسب کردم. نکته مثبت همه آنچه انجام داده‌ام این است که برای حضور در این مسابقات، با وجود معلولیت و سختی‌هایی که داشتم هرگز ناامید نشدم و با پشتکار، تمرین و تلاش خودم به پیروزی رسیدم.

با این تفاسیر هر میدانی که در آن شرکت داشتی تا به امروز مدال گرفته‌ای؟

من تاکنون به هر مسابقه‌ای که اعزام شدم با مدال برگشتم و با توانایی‌ای که در خودم می‌بینم مطمئن هستم اگر در مسابقات پارالمپیک هم شرکت کنم خوشرنگ‌ترین و بهترین مدال را بدست خواهم آورد. هدفم برای آینده کسب قهرمانی‌های بسیار در پارالمپیک و شرکت در مسابقات جهانی است.

پس باید منتظر کسب مدال از مسابقات پارالمپیک برای شما باشیم؟

هنوز حضورم در مسابقات پارالمپیک پاریس قطعی نیست و منتظر نظر نهایی فدراسیون جانبازان و توان‌یابان هستم. در صورت حضور در پاریس قول می‌دهم خوشرنگ‌ترین و بهترین مدال را برای کشورم به ارمغان بیاورم.

چقدر از رقیبان مطرح خارجی که در پارالمپیک حاضر خواهند بود شناخت داری و آیا با وجود آن‌ها می‌توانی قول محکمی برای گرفتن مدال در پاریس بدهی؟

بله رقیبان اصلی من از کشورهای برزیل و هند هستند و با توجه به شناختی که از آن‌ها دارم این توانایی را در خودم می‌بینم که آن‌ها را پشت سر بگذارم، در کل باید بگویم مدال پارالمپیک را در مشت خودم می‌بینم اما با همه این تفاسیر میدان ورزش است و هزار اتفاق پیش‌بینی نشده، هر کدام از آن‌ها که بیفتد امکان دارد مدال را از دست بدهی برای همین نمی‌شود قول ۱۰۰درصدی داد ولی همان طور که گفتم چنانچه زمینه برای حضورم فراهم شود و همه چیز سر جای خودش باشد قطعاً می‌توانم بهترین نتیجه را کسب کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.