مسئول کانون مداحان شهرستان بردسکن گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با شورای هیئات مذهبی هرگونه فعالیت مداحان در هیئت‌های عزاداری منوط به کارت شناسایی می‌باشد.

 فعالیت مداحان  در هیئت‌های عزاداری منوط به کارت شناسایی می‌باشد

به گزارش قدس خراسان، محمد ابراهیمیان در جلسه مشترک کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی شهرستان بردسکن ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و قدردانی از مشارکت بیش از ۷۰ درصدی مردم  شهرستان بردسکن در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: شهرستان بردسکن ۴۴۷ مداح در رده‌های سنی مختلف دارد ولی متاسفانه تنها ۲۷۰ نفر آنها در سامانه طوبی ثبت نام  دارای پرونده شناسایی هستند.

وی از سطح بندی تمامی مداحان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: مداحان در سطح ۱، ۲ ،۳ و ستایشگر سطح بندی می‌شوند و فعالیت آنها منوط به صدور کارت شناسایی خواهد بود.

مسئول کانون مداحان شهرستان بردسکن بر بیمه مداحان تاکید کرد و افزود: بنیاد دعبل خزاعی نسبت به بیمه مداحان و دیگر فعالان فرهنگی اقدام کرده است ولی متاسفانه به خاطر بالا بودن هزینه بیمه مداحان رغبتی ندارند.

ابراهیمیان با بیان اینکه فعالیت در دستگاه امام حسین (ع) بازنشستگی ندارد بلکه اشتغال ما با امام حسین (ع) تا بهشت خواهد بود افزود: خوشبختانه شهرستان بردسکن چندین مجمع الذاکرین دارد و اخیراً مجمع ذاکرین نوجوانان در محل مسجد جوادالائمه شهر بردسکن نیز  راه اندازی شده است.

وی از مداحان خواست ارتباط مستمری با کانون مداحان داشته باشند و عضو گروه مداحان در فضای مجازی شوند.

ابراهیمیان از مداحانی که در حوزه مناجات خوانی و مدیحه خوانی فعالیت دارند خواست به  کانون مداحان و اداره تبلیغات اسلامی مراجعه تا نسبت به معرفی آنها به مرکز استان اقدام شود.

وی همچنین  به برگزاری مسابقه کوثر محبت اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۲۸۰ نفر از نوجوانان در این مسابقه شرکت کردند که از این لحاظ شهرستان بردسکن بیشترین شرکت کننده را در سطح استان داشت. وی عنوان کرد مسابقه کوثر محبت ۴ نیز در شهرستان آغاز شده است که علاقمندان می‌توانند در این مسابقه نیز شرکت کنند.

شهرستان بردسکن دارای ۲۰۰ هیات عزاداری و ۴۴۰ مداح دارد.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.