۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 998598

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: مصرف آب در فصل بهار امسال با مشارکت شهروندان در مدیریت مصرف ۲ و نیم درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

مصرف آب در مشهد کاهش یافت

به گزارش قدس خراسان، حسین اسماعیلیان افزود: با توجه به چالش‌های حوزه آب استان به ویژه کلانشهر مشهد، با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در سطح استان و در سطح ملی و بازنگری در طرح‌ها و برنامه‌های تامین آب کلانشهر مشهد، اقدامات اضطراری در بازه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در دستور کار قرار گرفت و با اجرای برنامه‌های اضطراری و طرح‌های کوتاه مدت، با وجود سه سال خشکسالی پیاپی، آب مورد نیاز شهرستان مشهد تامین شد.

وی اضافه کرد: همچنین هم اینک ۹۶ درصد از روستاهای شهرستان مشهد تحت پوشش این شرکت هستند و با طرح‌های انجام شده در دولت سیزدهم تعداد روستاهای دارای تنش آبی کمتر شده به طوری که امسال نسبت به سال گذشته تعداد روستاهایی که با تانکر یا به صورت سیار آبرسانی می‌شود تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: کلانشهر مشهد شهری خاص و فرا ملی است و باید برنامه‌ها و اقداماتی که در گذشته انجام شده با شدت بیشتری ادامه پیدا کند بنابراین چندین طرح میان مدت در دستور کار قرار گرفته که از جمله آن "طرح انتقال آب و جایگزینی آن با پساب" است.

اسماعیلیان افزود: ۲۵ درصد از تامین آب مشهد در افق بلند مدت از طریق پساب و جایگزینی آن صورت می‌گیرد و امیدواریم استفاده از پساب به عنوان یک طرح مهم، در دولت چهاردهم با سرعت بیشتری اجرایی شود.

وی اضافه کرد: ساخت سد "شوریجه" و سامانه انتقال آب از این سد و انتقال آب از "هزار مسجد" از طریق بهینه سازی آب این رشته کوه یکی دیگر از طرح های مهم میان مدت برای پیگیری در دولت چهاردهم است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی و مشهد نیز از طرح های مهمی است که امیدواریم در دولت چهاردهم بهره برداری شود.

اسماعیلیان افزود: شهریور ماه کنونی مصادف با ایام دهه پایانی ماه صفر و ورود و حضور میلیون ها نفر زائر رضوی به شهر مشهد است و بر همین اساس اوج مصرف در فصل تابستان پیش رو است لذا همراهی، همکاری و توجه ویژه شهروندان و زائران به موضوع مدیریت مصرف بهینه آب ضروری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.