دبیر کمیته ملی شیر مدارس گفت: عددی به لحاظ بودجه از لحاظ تامین اعتبار به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد شده، اما اجرای طرح توزیع رایگان شیر مدارس منوط به تصمیم رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی سلامت است.

توزیع شیر رایگان مدارس وابسته به تصمیم رئیس شورای عالی سلامت است

حسین اسداللهی با بیان اینکه در سال‌تحصیلی گذشته طرح توزیع رایگان شیر در مدارس برای ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی انجام شد گفت: به صورت میانگین ۴۰ نوبت توزیع شیر در مدارس انجام شد که هم حجم بالایی بود و هم جامعه مخاطب بالایی را در برداشت.

وی با بیان اینکه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان شیر در سال تحصیلی گذشته بین دانش‌آموزان خریداری و توزیع شد افزود: دولت شهید رئیسی اعتبار بیشتری تا ۴ همت برای این طرح در نظر گرفتند.

دبیر کمیته ملی شیر مدارس با بیان اینکه برای سال تحصیلی پیش‌رو شرکت‌های لبنی آمادگی تامین شیر مدارس را دارند ادامه داد: عددی به لحاظ بودجه از لحاظ تامین اعتبار به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد داده شده، اما باید این را در نظر گرفت اجرای این طرح منوط به تصمیم رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی سلامت است.

اسداللهی با بیان اینکه در آموزش و پرورش این آمادگی وجود دارد زنگ مهر همزمان با زنگ شیر مدرسه از همان روز اول زده شود و توزیع شیر در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد افزود: مسئله تامین اعتبار بسیار مهم است و در صورت تحقق آن برای تامین شیر مشکلی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امسال برنامه‌ریزی جامعه مخاطب برای دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه اول که حدود ۱۱ میلیون نفر هستند در نظر گرفته شده است ادامه داد: در صورت تامین نشدن اعتبار نیز چندین طرح جایگزین وجود دارد که از جمله آن طرح وزارت جهادکشاورزی برای تامین اعتبار از محل یارانه‌های شرکت‌های لبنی و دامداران است.

اسداللهی با بیان اینکه طی جمع بندی شهید رئیسی در جلسه قبلی شورای سلامت، از طرح استقبال شد و بنا بود در سال تحصیلی پیش رو ادامه پیدا کند گفت: سازمان برنامه و بودجه نیز اعلام کرده بود آمادگی تامین اعتبار طرح را دارد، در هر صورت در فضای اجرایی کشور این آمادگی وجود دارد که این یادگار ارزشمند ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه توزیع شیر برای مدارس ابتدایی دولتی در نظر گرفته شد عنوان کرد: مدارس غیرانتفاعی سال گذشته اعلام کرده بودند این طرح برنامه غذایی آن‌ها را مختل کرده و گاها سهمیه را پس می‌دادند بنابراین بنا شد مدارس غیردولتی با همان عدد و با همان استانداردی که شیر تولید می‌کنیم شیر دانش آموزان را تهیه کنند اما تا به این لحظه هیچ مدرسه غیردولتی اقدام و پیگیری برای تامین شیر نکرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.