دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد بیش از ۲۶ هزار زخمی و بیمار در غزه برای درمان نیازمند اعزام به خارج هستند و در غیر این صورت، به دلیل محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی و نابودی مراکز بهداشتی در معرض خطر مرگ قرار دارند.

جان ۲۶ هزار زخمی و بیمار در غزه در خطر مرگ است

به گزارش قدس آنلاین، این نهاد حقوق بشری از جامعه جهانی خواست رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند تا گذرگاه‌ها را بازگشایی کند و اجازه دهد هزاران زخمی و بیمار در غزه برای نجات جان خود از مرگی که به دلیل نبود امکانات درمان در داخل غزه و ممنوعیت سفر در انتظارشان است به خارج منتقل شوند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد حملات هدفمند رژیم صهیونیستی علیه بخش بهداشت غزه موجب تخریب و تعطیلی خدمات رسانی آنها شده است و در عین حال، همچنان به محاصره زخمی‌ها و بیماران در غزه و منع سفر آنها برای درمان در خارج ادامه می‌دهد.

این نهاد حقوق بشری اعلام کرد با وجود فروپاشی سیستم بهداشتی در غزه، تعطیلی ۳۴ بیمارستان از مجموع ۳۶ بیمارستان در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی، این رژیم به هیچ بیمار یا زخمی اجازه نمی‌دهند برای درمان از غزه خارج شود.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه اعلام کرد رژیم صهیونیستی ۲۷ ژوئن اجازه سفر ۲۱ بیمار به همراه تعدادی از اعضای خانواده‌های آنها را صادر کرد اما بیش از ۱۲ هزار بیمار برای نجات جان خود نیازمند سفر هستند.

این نهاد حقوق بشری اعلام کرد اقدامات رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌ها و اشخاص تحت مراقبت در غزه جنایت جنگی است که در حملات خود قوانین بین‌المللی را نقض  می‌کند.

در نتیجه حملات مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه ۳۸ هزار و ۱۵۳ تن شهید، ۸۷ هزار و ۸۲۸ تن زخمی و حدود ۱‌.۹ میلیون تن هم آواره شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.