۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 998794

شروع فرآیند ثبت سفارش خودروی جانبازان در عملیات تجارت خارجی، نیازمند "ثبت پرونده جدید" و طی کردن ۱۱ مراحله است.

جانبازان چگونه خودرو وارد کنند؟

به گزارش قدس آنلاین سامانه ثبت سفارش خودروی جانبازان از ۱۷ تیرماه صرفاً برای جانبازانی که پیش از این در سامانه جامع تجارت، درخواست خود را برای واردات خودرو به صورت شخصی اعلام و ثبت کرده بودند، بازگشایی شده تا ثبت سفارش خودروی خود را انجام دهند.

شروع فرآیند ثبت سفارش در عملیات تجارت خارجی، نیازمند "ثبت پرونده جدید" و اطلاعات مرتبط با آن در سامانه جامع تجارت مطابق آنچه که در زیر اشاره شده، است.

در گام نخست جهت انجام ثبت سفارش واردات خودرو ویژه جانبازان، باید اقدام به ثبت نام درسامانهجامعتجارتنموده و مراحل فرآیند را مطابق سند راهنمای ذیل انجام دهید.

جانبازان چگونه خودرو وارد کنند؟

 ۲- دریافت نقش مجوز موردی (ایثارگران) 

بعد از ورود به حساب کاربری خود با نقش پایه حقیقی، از منوی سمت راست، عملیات پایه، گزینه بارگذاری صلاحی تها را انتخابکنید. از سربرگ «استعلام مجوز موردی» نوع مجوز موردی «افراد خاص - ایثارگران» را انتخاب و گزینه «استعلام مجوز مورد ی » را انتخاب نمایید .

۳- دریافت توکن یا گواهی امضای الکترونیکی 

برای برخی از فعالیت‌ها در سامانه جامع تجارت مانند «اعطای دسترسی به نمایندگان» یا «اخذ شناسه فروشنده خارجی» که درادامه به آن خواهیم پرداخت، باید« گواهی امضای الکترونیکی» دریافت نمایید .

۴- معرفی نماینده(مدیریت نمایندگان)

اگر قصد داشته باشید انجام فرآیند واردات در سامانه جامع تجارت را به شخص حقیقی یا حقوقی شرکت واگذار کنید، باید از فرآیندمدیریت نمایندگان، دسترسی لازم را به شخص مورد نظر اعطا نمایید. 

نکته: این بخش اختیاری بوده و در صورت انجام فرآیند به صورت شخصی، لازم به معرفی نماینده نیست.

برای اعطای نمایندگی، ابتدا وارد حساب کاربری شده و از منوی سمت راست، بخش «عملیات پایه»، قسمت «مدیریت نمایندگان»،گزینه «نماینده جدید» را انتخاب و اطلاعات فرم مربوطه را تکمیل کنید. پس از اعطای نمایندگی، شخص نماینده باید با نقش پایه وارد حساب کاربری شود و از قسمت «عملیات پا یه،» «مدیریت پیشنهادهای نمایندگی» درخواست نمایندگی دریافت شده  را تأیید یا رد نماید . در صورت تأیید، نقش نمایندگی برای نماینده  ایجاد میشود.

۵- دریافت شناسه کالای وارداتی 

برای وارد کردن خودروی موردنظر، باید شناسه کالای آن را در سامانه جامع تجارت دریافت کنید .

نکته: توجه داشته باشید که شناسه کالا برای هر کالای وارداتی، به ازای هر شخص حقیقی یا حقوقی صادر نمیشود. این شناسه مختص به کالااست و هر کالای وارداتی دارای شناسنامه مشخص، فقط یک بار شناسه کالا دریافت می‌کند. در صورت یکسان بودن اطلاعات شناسنامه کالا،باید از همان شناسه ثبت شده جهت ثبت سفارش کالا استفاده کنید. برای جستجوی شناسه کالاهای وارداتی، از منوی عملیات  شناسه کالا ،«جستجوی کالا» را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید جست وجوی کالا را بر اساس فیلترهایی مانند شناسه بین المللی کالا، شرح کالا وسایر موارد انجام دهید.  

جانبازان چگونه خودرو وارد کنند؟

برای مشاهده فایل راهنمای واردات خودروی جانبازان اینجا کلیک کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.