مرکز تحقیقات و بیمارستان تخصصی ملک فیصل عربستان سعودی(KFSH&RC) به یک نقطه عطف مهم در برنامه جراحی قلب رباتیک رسیده است.

انجام ۴۰۰ جراحی رباتیک با نرخ بقای ۹۸ درصد در عربستان

به گزارش آی‌ای، از زمان آغاز این برنامه در ماه فوریه سال ۲۰۱۹، در این مرکز ۴۰۰ عمل جراحی قلب رباتیک انجام شده و ۹۸ درصد نرخ بقا به دست آورده است. این نقطه عطف موقعیت بیمارستان را به عنوان یک رهبر جهانی در مراقبت از قلب به صورت رباتیک نشان می‌دهد.

این بیمارستان در مقایسه با روش‌های جراحی سنتی، پیشرفت‌های قابل‌توجهی در نتایج بیمار گزارش می‌کند.

به گفته این بیمارستان، جراحی‌های رباتیک منجر به کاهش انتقال خون و مدت زمان تنفس مکانیکی شده است. این به نوبه خود به بیماران اجازه می‌دهد تا سریع‌تر بهبود یابند و عوارض کمتری را تجربه کنند. علاوه بر این، ماهیت کم تهاجمی روش‌های رباتیک به طور قابل توجهی باعث کاهش بیش از ۵۰ درصدی اقامت در بیمارستان شده است.

این کاهش اقامت در بیمارستان همچنین به کاهش ۴۰ درصدی هزینه‌های کلی در مقایسه با روش‌های مرسوم منجر می‌شود. علاوه بر این، به بیماران اجازه می‌دهد تا سریع‌تر به زندگی روزمره خود بازگردند.

رهبری راه

این برنامه جراحی رباتیک قلب در خط مقدم نوآوری بوده است و با طیف وسیعی از شرایط پیچیده قلبی مقابله کرده است.

این بیمارستان جراحی رباتیک چند دریچه‌ای، تعویض دریچه آئورت و سایر موارد پیچیده را با موفقیت انجام داده است. سفر آن در زمینه جراحی قلب رباتیک با ۱۰۵ جراحی در سال اول آغاز شد. از آن زمان، این برنامه به سرعت تکامل یافته است و تا به امروز ۴۰۰ عمل جراحی موفق را شامل شده است.

این برنامه همچنین روش‌های رباتیکی را بر روی بیماران پرخطر مانند کودکان زیر ۱۸ سال، مبتلایان به چاقی و افرادی که نیاز به جراحی مجدد دارند، با موفقیت انجام داده است.

شایان ذکر است، این مرکز به عنوان «تنها» بیمارستان در سطح جهان برای انجام جراحی‌های رباتیک قلب بر روی کودکان کار می‌کند.

این دستاورد جدید، تخصص تیم جراحی این بیمارستان را تجلیل می‌کند. فراس خلیل(Feras Khaliel) می‌گوید: به تیم ما که در این موفقیت شرکت داشته‌اند افتخار می‌کنم. با تشکر از متخصصان قلب ما که بیماران را به روش جراحی قلب با حداقل حالت تهاجمی و رباتیک ارجاع می‌دهند.

ظهور جراحی رباتیک

این توسعه با تغییر جهانی به سمت مراقبت‌های بهداشتی مبتنی بر ارزش مطابقت دارد که بر نتایج بهتر بیمار تاکید دارد.

جالب اینجاست که جراحی‌های رباتیک یا استفاده از ربات‌ها برای جراحی‌ها در سراسر جهان در حال افزایش است. به تازگی یک شرکت رباتیک هندی یک ربات پزشکی مجهز به هوش مصنوعی به نام میسو Misso را راه اندازی کرده است که در جراحی‌های ارتوپدی کمک خواهد کرد.

به گفته این شرکت، میسو به جراحان در برنامه‌ریزی شخصی سازی شده و برش دقیق برای تعویض مفصل کمک خواهد کرد.

پیش از این، شرکت رباتیک پزشکی ایم(AiM) از یک ربات جراحی سازگار با MRI رونمایی کرده بود که برنامه‌ریزی و راهنمایی هوشمند جراحی حین عمل را از طریق تصویربرداری بافت نرم در زمان واقعی تسهیل می‌کند.

در حالی که هزینه اولیه جراحی رباتیک ممکن است به دلیل ابزارهای تخصصی بیشتر باشد، مزایای طولانی مدت از نظر کاهش عوارض، اقامت کوتاه‌تر در بیمارستان و بهبود کیفیت زندگی بسیار ارزشمند است.

بیمارستان‌ها می‌توانند به پذیرش فناوری رباتیک ادامه دهند و استانداردهای جدیدی را برای مراقبت از بیمار و برتری جراحی تعیین کنند و راه را برای آینده‌ای سالم‌تر هموار کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.