رئیس جمهور منتخب در پاسخ به تماس تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: برای روابط با کشور دوست و همسایه روسیه اهمیت زیادی قائل هستیم و بی‌تردید این روابط را تقویت خواهیم کرد.

در تماس تلفنی پوتین؛پزشکیان: برای روابط با کشور دوست و همسایه روسیه اهمیت زیادی قائل هستیم

به گزارش قدس آنلاین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ در تماس تلفنی با دکتر مسعود پزشکیان انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور منتخب ملت ایران را تبریک گفت.

رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با رئیس جمهور منتخب ضمن آرزوی موفقیت برای دکتر پزشکیان در مسئولیت بزرگ پیش‌رو و همچنین بهروزی و رفاه برای ملت ایران، با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه در عالیترین سطح برقرار است، ابراز امیدواری کرد این روابط در دوران ریاست جمهوری رئیس جمهور منتخب و با اجرای توافقات صورت گرفته میان دو کشور در دولت شهید رئیسی تداوم یابد.

ولادیمیر پوتین همچنین با اشاره به همکاری‌های رو به گسترش ایران و روسیه به ویژه در بخش انرژی و حمل و نقل، ضمن دعوت از دکتر پزشکیان برای شرکت در اجلاس آتی بریکس در کازان، بر آمادگی روسیه برای امضای توافقنامه جامع همکاری دو کشور در حاشیه این اجلاس تاکید کرد.

رئیس جمهوری منتخب نیز در در این تماس تلفنی، ضمن قدردانی از پیام تبریک گرم و محبت‌آمیز رئیس جمهور روسیه گفت: برای روابط با کشور دوست و همسایه روسیه اهمیت زیادی قائل هستیم و بی‌تردید این روابط را تقویت خواهیم کرد.

دکتر مسعود پزشکیان همچنین بر اهتمام دولت جدید نسبت به پیگیری و اجرای توافقات صورت گرفته در دولت شهید رئیسی تاکید کرد.

رئیس جمهوری منتخب همکاری‌های دو کشور در سازمان‌ها و پیمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای نظیر شانگهای، بریکس و اوراسیا را حائز اهمیت دانست و گفت: اسناد توافقنامه همکاری جامع ایران و روسیه نهایی شده و آماده هستیم در حاشیه اجلاس بریکس در روسیه آن را به امضا برسانیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.