«جو بایدن» رئیس جمهور و نامزد فعلی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری در نامه‌ای خطاب به اعضای این حزب از آنها خواسته است تا برای پیروزی در مقابل ترامپ متحد شوند.

بایدن خواستار اتحاد دموکرات‌ها برابر ترامپ شد

به گزارش قدس آنلاین جو بایدن رییس جمهور آمریکا و نامزد فعلی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طی نامه‌ای از اعضای حزب دموکرات خواسته است تا برای شکست دونالد ترامپ با یکدیگر متحد شود.

بایدن می‌گوید: «مساله چگونگی حرکت رو به جلو در حال حاضر بیش از یک هفته است که به خوبی مطرح شده و زمان آن رسیده است که به پایان برسد. ما یک کار داریم و آن شکست دادن دونالد ترامپ است. ما ۴۲ روز تا کنوانسیون دموکرات ها و ۱۱۹ روز تا انتخابات عمومی فرصت داریم. هرگونه تضعیف عزم یا عدم شفافیت در مورد وظیفه پیش‌رو تنها به ترامپ کمک می‌کند و به ما آسیب می‌رساند. زمان آن فرا رسیده است که با هم متحد شویم، به عنوان یک حزب متحد پیش برویم و دونالد ترامپ را شکست دهیم.»

بایدن در نامه‌اش به گمانه‌زنی‌های مطرح شده برای برکناری او از انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و خطاب به اعضای حزب دموکرات گفت: می‌خواهم بدانید با وجود همه مطالب مطرح شده در مطبوعات من کاملاً متعهد هستم که در این انتخابات باقی بمانم و دونالد ترامپ را شکست دهم.

بایدن در این نامه نوشت که طی روزهای گذشته با اعضای ارشد حزب دموکرات گفت وگو کرده و به آنها اطمینان داده که با وجود ترس و نگرانی‌های موجود به کار خود اطمینان داشته و مسوولیت نامزدی حزب را می‌پذیرد.

وی نوشت: اعتقاد دارم در شرایط فعلی بهترین کسی که می‌تواند ترامپ را شکست دهد، من هستم وگرنه برای انتخابات نامزد نمی‌شدم.

تعداد فزاینده‌ای از دموکرات‌ها در کنگره آمریکا از جو بایدن خواسته‌اند صحنه رقابت‌های ریاست جمهوری را به شخص دیگری واگذار کند. بعضی از نمایندگان دموکرات در کنگره آمریکا به صراحت از بایدن خواسته‌اند از سمت نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری کناره گیری کند.

«لوید داگت» نماینده ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا اولین نماینده دموکرات‌ها بود که درخواست کناره‌گیری بایدن از رقابت‌ها را مطرح کرد.

داگت در بیانیه‌ای گفته است: «بایدن به طور قابل‌توجهی پشت سر سناتورهای دموکرات در ایالت‌های کلیدی رقابت می‌کند و در اکثر نظرسنجی‌ها از دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان عقب افتاده است. من امیدوار بودم مناظره همه چیز را عوض کند ولی این مساله اتفاق نیفتاده است.»

«رائول گریجالوا» نماینده آریزونا به نیویورک تایمز گفت که زمان آن رسیده است که بایدن به مبارزات انتخاباتی خود پایان دهد.

وی گفت: «اگر او نامزد باشد، از او حمایت خواهم کرد، ولی بهتر است جای بایدن را نفر دیگری بگیرد. »

«مایک کویگلی» از ایالت ایلینویز به ام اس ان بی سی گفت که بایدن باید کناره گیری کند و «اجازه دهد شخص دیگری این کار را انجام دهد در غیر این صورت خطر فاجعه مطلق حزب دموکرات را تهدید می‌کند.»

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.