رقابت‌های لیگ دسته سوم فوتبال درحالی هفته‌های پایانی خودش را می‌گذراند که از جمع چهار تیم نماینده فوتبال خراسان رضوی تنها تیم فوتبال شایکشنبه گذشته دکام مشهد شانسی برای صعود به لیگ برتر داشت که این شانس با برابر نماینده البرز برایش رقم خورد، تقریباً از بین رفت.

زد و بندهای بیرون از زمین فوتبال موجب کناره‌گیری‌ام شد

به گزارش قدس خراسان، رقابت‌های لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه‌های کشور در حالی در مرحله نهایی، هفته‌های پایانی خودش را می‌گذراند که از جمع چهار تیم نماینده فوتبال خراسان رضوی در شروع این رقابت‌ها، تنها تیم فوتبال شادکام مشهد شانسی برای صعود به لیگ برتر داشت که این شانس با شکستی که یکشنبه گذشته برابر نماینده البرز برایش رقم خورد، تقریباً از بین رفت.

شکست ۳ بر ۲ شادکام در بازی خانگی و البته جنجالی هفته بیستم لیگ دسته سوم همچنان که پیش‌بینی می‌شد، حواشی بسیاری داشت. بزرگ‌ترین حاشیه این باخت بدموقع کناره‌گیری محمد شادکام مالک باشگاه شادکام از تیم‌داری و خداحافظی اینستاگرامی وی با کادرفنی، بازیکنان و هواداران این تیم بود. شادکام در این خداحافظی مجازی به صورت سربسته و پوشیده به کناره‌گیری‌اش از دنیای فوتبال اشاره کرده و به چهار سال حضورش در فوتبال خراسان رضوی پایان داده است.

 داستان پست خداحافظی شما از فوتبال و باشگاه شادکام چیست؟ 
همه می‌دانند برای فوتبال خراسان رضوی در چهار سال گذشته بسیار تلاش کردم تا بتوانم با هزینه شخصی که از جیب خودم می‌دادم، برای مشهد و استان در شرایطی که هیچ نماینده‌ای در لیگ‌های دسته دوم، دسته اول و لیگ برتر نداشت، آبرو کسب کنم. در این راه هر آنچه باید، انجام دادم بدون اینکه یک ریال از جایی یا از سوی کسی به من و مجموعه باشگاه کمک شود. با وجود این تلاش کردیم و به حواشی کاری نداشتیم؛ اما متأسفانه با اتفاقات و زد و بندهایی که در فوتبال ما وجود دارد، نتوانستم دوام بیاورم و با اینکه تصمیم سختی بود، مصمم شدم به طور کامل از فوتبال کناره‌گیری کنم.

 یعنی پس از این دیگر در فوتبال فعالیت نخواهید کرد؟
خیر. عطای فوتبال را به لقایش بخشیدم. فوتبال بماند برای همان‌هایی که استاد زد و بند هستند و اجازه نمی‌دهند یک باشگاه و یک مجموعه که به شیوه‌ای پاک فقط فوتبال بازی می‌کند، به موفقیت برسد.

منظور از این افراد چه کسانی هستند؟
منظورم روشن است. آقایانی که در فدراسیون مسئولیت دارند و مسابقات لیگ دسته سوم را مدیریت می‌کنند. آن‌ها فاتحه فوتبال را خوانده‌اند. داور در بازی آخر ما در مشهد هرچه خواست به سر تیم ما آورد. از گل سالمی که مردود اعلام کرد تا ضربه پنالتی که به سود حریف گرفت در حالی که دروازه‌بان ما هیچ برخوردی با بازیکن حریف نداشت. این گوشه‌ای از زد و بندهای پشت پرده آقایان است که از طریق داوری به ما ضربه زدند.

تیم حریف شما در بازی روز یکشنبه شانسی برای صعود نداشت. چرا مسائل داوری در آن اتفاق افتاد؟
مشکل و مسئله همین است. آقایانی که با تیم مورد حمایتشان همه چیز را بسته‌اند، خوب می‌دانند چطور موضوعات را مهندسی کنند تا کمترین ایرادی به کارشان وارد نشود. درست است تیم حریف ما مدعی نبود؛ اما شکست ما در این بازی می‌توانست خیال تیم مورد حمایت آقایان را راحت و تیم فوتبال شادکام را از گردونه رقابت خارج کند. همان اتفاقی که در بازی با مهر خلیج روی داد تا یک مدعی دیگر از میدان خارج شود، هنگام بازی با نماینده البرز در مورد ما انجام دادند تا شادکام را از گردونه خارج کنند. با این خلاف‌هایی که در مهندسی بازی‌ها و رقابت‌ها شاهد بودم، تصمیم گرفتم دیگر در فوتبال نباشم. 

مگر غیر از موضوع داوری، مسئله دیگری هم بوده که شما از آن به عنوان مهندسی بازی‌ها یاد می‌کنید؟
بله. ابتدای فصل پیشنهادی به ما داده شد که شما قرار است ۵میلیارد تومان هزینه کنی ۲میلیارد دیگر هم کنار بگذار به منظور پرداخت برای مسائل و حواشی مرتبط با بازی‌ها. قول می‌دهیم همه چیز به خوشی برای شادکام تمام شود و به لیگ دسته۲ صعود کند. ما که دنبال فوتبال پاک بودیم و می‌خواستیم از طریق فوتبال حقمان را بگیریم و حاضر نشدیم باج بدهیم، همه دیدند چطور سر تیم ما را بریدند و اجازه ندادند تیمی که حقش صعود است، به هدفش برسد.

این طور که شما می‌گویید، اگر همه چیز طبق روال پیش می‌رفت، شادکام باید به لیگ دسته دوم صعود می‌کرد؟
بله به شما با شرافت می‌گویم هزار درصد این اتفاق می‌افتاد اگر از بیرون زمین اجازه می‌دادند و فوتبال پاک بود. من برنامه‌ها برای این تیم داشتم. همان طور که گفته بودم، در صورت صعود به لیگ دسته دوم، برنامه خرید امتیاز لیگ دسته اول را داشتم و آنجا بود که می‌خواستم از حیثیت فوتبال خراسان رضوی دفاع کنم؛ اما حیف که آقایان اجازه ندادند.

در این مدت تیم‌داری، هیئت فوتبال استان یا اداره کل ورزش و جوانان یا ارگان دیگری از شما حمایت نکرد؟
نه به هیچ عنوان. ما بودیم و تیم شادکام. همه هزینه‌ها را از جیب خودمان دادیم بدون اینکه حتی یک نفرهمراهمان باشد. فقط گاهی مواقع دبیرهیئت فوتبال اگر جایی نیاز به پیگری و تلفن بود، تلفنی پیگیری می‌کرد که این نیز همیشگی نبود.   

پس از کناره‌گیری شما، تکلیف تیم فوتبال شادکام چه می‌شود؟
از الان امتیاز باشگاه را به فروش گذاشته‌ام. اتفاقاً چند مشتری هم دارد که یکی از آن‌ها از نیشابور بوده و خیلی پیگیر خرید امتیاز است. به جز این، از خراسان شمالی هم مشتری‌هایی هستند که به احتمال زیاد برای توافق با آن‌ها وارد مذاکره خواهم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.