مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: پنج واحد صنفی متخلف در روزهای ۱۸ و ۱۹ تیرماه به سبب بکارگیری اتباع بیگانه در صنوف پیرامون حرم مطهر رضوی و فروش لباس دست دوم در این شهر پلمب شدند.

بکارگیری اتباع و فروش لباس دست دوم پنج واحد صنفی در مشهد را تعطیل کرد

به گزارش قدس خراسان، محسن صیادی افزود: از این تعداد سه واحد صنفی که در شعاع سه کیلومتری حریم مطهر رضوی قرار داشتند، نسبت به بکارگیری اتباع بیگانه اقدام کرده بودند که به دلیل سرپیچی از قانون، پرونده تخلف برای آنها تشکیل و به تعزیرات ارسال که در نهایت منجر به مهر و موم این واحدها شد.

وی بیان کرد: به‌کارگیری اتباع خارجی در محدوده سه کیلومتری از حرم مطهر رضوی ممنوع است، واحدهای مزبور علاوه بر این تخلف؛ مرتکب گران فروشی و عدم درج قیمت بر روی کالا نیز شده بودند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: در گشت مشترک امروز بازرسان این مدیریت با سایر دستگاه‌های نظارتی، ۲ واحد صنفی در محدوده خیابان "نواب صفوی" مشهد به دلیل فروش لباس دست دوم (مستعمل یا تاناکورا) پس از تشکیل پرونده تعزیری پلمب شدند.

صیادی خاطر نشان کرد: فروش لباس دست‌دوم تخلف و مجوز فروش به چنین لباس‌هایی داده نشده است، این لباس‌ها کانون آلودگی هستند، بیماری‌های پوستی و آلرژی‌های مختلفی را به همراه دارند و در شان و جایگاه مردم ایران نیست که پوشاک مستعمل کشورهای دیگر را مورد استفاده قرار دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.