۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 999105

معاون سیاسی استاندار مرکزی آخرین جزئیات کشف سومین جسد ریزش معدن شازند را تشریح کرد.

کشف سومین جسد ریزش معدن شازند
به گزارش قدس آنلاین، در ساعت ۹:۴۵ دقیقه صبح روز یکشنبه ۲۷ خردادماه خبر ریزش یکی از معادن اطراف شازند به ستاد مدیریت بحران واصل شد که بلافاصله عوامل امدادی و بخش‌های فنی و مهندسی از سطح شهرستان‌های اراک و شازند برای برآورد حادثه در محل ریزش حضور پیدا کردند.

به‌دنبال وقوع حادثه ریزش کوه در محدوده معدن شماره ۵ شن و ماسه شهرستان شازند، چهار نفر شامل دو راننده کمپرسی و دو راننده بیل مکانیکی که در محل حادثه مشغول فعالیت بوده‌اند، زیر آوار ریزش کوه حبس شدند که ‌گروه‌های امدادی و سگ‌های زنده‌یاب با رعایت نکات ایمنی زیر نظر مهندسان معدن به جست‌وجوی منطقه پرداختند.

این در حالی است که با تصمیم ستاد مدیریت بحران استان مرکزی عملیات گروه‌های امدادی و مهندسی برای جستجوی مفقودین حادثه معدن شن و ماسه شازند از سر گرفته شد تا بتوانند دو نفر مفقود در حادثه ریزش این معدن را پیدا کنند.

با وجود یافتن پیکر بی‌جان ۲ نفر از مفقودین اما کار جستجو برای دو مفقود دیگر به سبب ریزش دوباره معدن متوقف شد تا اینکه مجدد کارها با برنامه ایمن‌سازی آغاز شد این در حالی است که بعد از گذشته ۲۴ روز هنوز پیکر مفقودین معدن شازند پیدا نشده است که در پیگیری خبرنگار از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، بهنام نظری با توجه به آخرین اخبار واصله اظهار داشت: طی روزهای اخیر پیگیری‌های بسیاری برای کشف پیکر بی‌جان دو مفقود حادثه معدن شازند انجام شده است و امروز نوزدهم تیرماه ۱۴۰۳ محل پیکر سوم مشخص شده است.

وی افزود: فعلا جسد کامل پیدا نشده اما به گفته معاون فرماندار شازند بخشی از اندام‌ها پیدا شده است. جستجو در اطراف ادامه دارد و محل مشخص شده بسیار سخت و خطرناک است. در حال کندوکاو برای یافتن پیکر مفقودین هستیم، اما این کار به سختی انجام می‌شود و اما همچنان به پیکر دست پیدا نکرده‌ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: محبوس شدن اجساد بیش از دو هفته در زیر آوار و در گرمای شدید و ریزش احتمالی معدن کار جستجو را بسیار سخت کرده است، هم اکنون در حال خارج کردن کابین بیل به صورت تکه تکه هستند و احتمال خطر وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.