به مناسبت ایام عزاداری محرم و با توقف اکران فیلم‌هایی همچون «خجالت نکش۲»، «تگزاس۳»، «تمساح خونی» و «قلهک»، فیلم‌های غیرکمدی انتخاب خوبی برای علاقمندان به سینما خواهند بود.

در غیبت کمدی‌ها چه فیلمی در سینما ببینیم؟

به گزارش گروه فرهنگی قدس، از امروز ۲۰ تیرماه اکران فیلم‌های کمدی در تمامی سینماهای کشور به مدت هشت روز متوقف شده است، با این حساب فیلم‌هایی همچون «خجالت نکش۲»، «تگزاس۳»، «تمساح خونی» و «قلهک» در این ایام به نمایش درنخواهند آمد و علاوه بر این سینماها همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۲۴ تیر تا سه‌شنبه ۲۶ این ماه تعطیل خواهند بود، همچنین سینماها پنجشنبه ۲۸ تیر مصادف با شهادت امام زین‌العابدین (ع) تعطیل خواهد بود. اما اگر همچنان علاقمندید در روزهای پیش رو سینما بروید بد نیست بدانید در غیاب کمدی‌ها چند فیلم دیگر در حال اکران است که تماشای برخی از آنها خالی از لطف نخواهد بود.

در غیبت کمدی‌ها چه فیلمی در سینما ببینیم؟

انتخاب اول؛ «یادگار جنوب»

پدرام پورامیری و حسین دوماری تجربه موفق «جاندار» را بار دیگر در شکل و شمایلی متفاوت و غافلگیرکننده تکرار کرده‌اند و با خلاقیتی جاه‌طلبانه که این روزها نظیر آن را در سینما کمتر می‌بینیم دست به ساخت یک اثر جذاب زده‌اند. یکی از مهمترین ویژگی‌های این فیلم تکیه فیلم بر ساختار روایت است. روایتی غیرخطی؛ اما به هم پیوسته که در کنار دیگر اجزای فیلم تبدیل به یک اثر دیدنی شده است.

داستان فیلم درباره عشق یک دختر و پسر و ازدواج آن‌هاست در حالی که دختر در کما است و ازدواجشان‌ باعث می‌شود شرایط پیچیده‌ای رخ دهد. فیلم اگر چه مانند پازلی طراحی شده که در پس و پیش داستان، تکه‌هایش را کامل می‌کند؛ اما به درستی ریتم را حفظ و مخاطب را با خودش همراه می‌کند.

یکی از نقاط قابل توجه «یادگار جنوب» بازی خوب بازیگران این فیلم است؛ از صابر ابر که با یک گریم سنگین و متفاوت ظاهر شده تا سحر دولتشاهی که در نقشی نامتعارف و تازه به پرده سینما بازگشته و در کنار آن بازی قابل توجه وحید رهبانی، الناز شاکردوست و پژمان جمشیدی یک ترکیب پرستاره و جذاب را برای گیشه رقم زده است.

در غیبت کمدی‌ها چه فیلمی در سینما ببینیم؟

عطرآلود و تماشای بازی‌های خوب

«عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم دوست انتخاب دیگری است که طی یک ماه گذشته روی پرده رفته است، فیلمی درباره علاقه یک جوان به عطر و عطرسازی. هادی مقدم‌دوست پس از ۷ سال، سومین فیلم سینمایی خود را پس از « سر به مهر» و «هیهات» اکران کرده است. «عطرآلود» قصه یک زندگی در تاروپودی از خاطرات و عطرهاست که به قلم حسین حسنی یک ملودرام عاشقانه با ترکیبی از رنج، ترس و وجدان است که در ادامه سینمای انسانی مقدم‌دوست، چالش‌های یک زوج خوشبخت را در مسیر استحکام زندگی‌شان تصویر می‌کند. فارغ از اینکه داستان چقدر می‌تواند مخاطب را با خود همراه  کند اما تماشای بازی خوب مصطفی زمانی و هدی زین العابدین در این فیلم مخاطب را راضی می‌کند، به ویژه که زین العابدین این روزها با پخش سریال «در انتهای شب» از شبکه نمایش خانگی پیش چشم مخاطبان است و علاقمندانش احتمالاً دوست دارند او را در نقش‌های دیگر هم ببینند.

حال و هوای محرم و

«شور عاشقی» سومین ساخته سینمایی داریوش یاری است که در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر رونمایی شد و نادر فلاح، پیام احمدی نیا، مهدی زمین‌پرداز، علیرضا استادی، شهره موسوی و سیامک صفری از بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

داریوش یاری پیش از این هم مستند تاریخی کربلا جغرافیای تاریخ را درباره واقعه عاشورا ساخته بود. عمده تصویربرداری این فیلم در یکی از مناطق کویری خور و بیابانک انجام شده است و این فیلم در هیچ دکوری فیلمبرداری نشد و برای فیلمبرداری کار به دل کویر رفتند. این فیلم درباره کاروان اسرای کربلا است که از کوفه تا شام حرکت می‌کنند؛ سلما زنی است که مامور می شود رسانه کاروان اسرای کربلا و زینب باشد و با آگاهی دادن افرادی که توسط شمر و ماموران فریب خورده‌اند را روشن کند. در حقیقت او آمده تا نگذارد جای جلاد و شهید عوض شود و حقیقت بار دیگر گم شود. او که پرچم یاحسین را بلند کرده و در پیشاپیش کاروان حضرت زینب (س) حرکت می‌کند خودش نیز یکی از یاران کربلا می‌شود.

گروه سینمایی هنر و تجربه به سنت همیشگی خود در اکران فیلم‌های مستند، کوتاه و بلند سینمایی از امروز فیلم سینمایی «نذر بی بی» را در پردیس سینمایی چارسو به نمایش درآورده است. اگر به تماشای آثار مذهبی علاقمندید فیلم سینمایی «نذر بی‌بی» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد کریمی نیز از امروز  و در پردیس سینمایی چارسو اکران خود را آغاز کرده است.

این فیلم قصه دو پهلوان را به تصویر می‌کشد که در آستانه شب‌های عزاداری با مشکلاتی روبرو می‌شوند. جلیل فرجاد، مهرداد ضیایی، مهری آل آقا، حمید کریمی، ابوالفضل بیات و ...  از بازیگران این فیلم هستند.

از کوچه ژاپنی ها تا روایتی ناتمام از سیما

دو فیلم «کوچه ژاپنی‌ها» و «روایت ناتمام سیما» نیز از آثار نسبتاً تازه اکران هستند که اگرچه در گیشه فروش بالایی را تجربه نکرده‌اند اما می‌توانند جزو انتخاب مخاطبان سینما باشند. پیش‌تر علی‌اکبر ثقفی تهیه کننده «کوچه ژاپنی‌ها» با انتقاد از وضعیت اکران این فیلم به ایسنا گفته بود، محدودیت در سینماها توسط مدیران سینما تخلف است و این عدالت نیست که اینقدر محدود به این فیلمِ تازه اکران‌شده سانس بدهند در حالی که فیلم‌های اجتماعی و هنری دست‌کم برای مدتی باید چرخشی سانس داشته باشند.

این فیلم به کارگردانی امیرحسین ثقفی تولید شده و با داستانی ملتهب و سیاه و سفید روایت می‌شود. در خلاصه داستان «کوچه ژاپنی‌ها» آمده؛ تو نمی‌تونی با پول همه‌چیز و همه‌کس رو بخری. یه روزی، یه جایی، یه شبی، یه وقتی یکی بالا سرته کوچه ژاپنی‌ها.

مجید مظفری، شیدا یوسفی، رضا یزدانی، شقایق فراهانی، پیام احمدی نیا، علی اوجی، نیکی مظفری، تینو صالحی، نفس بازغی، سید مسعود حسینی و فرهاد قائمیان بازیگران اصلی آن هستند.

 و «روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علی رضا صمدی و تهیه کنندگی مجید رضا بالا نخستین بار در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. این فیلم داستان زندگی زن و شوهری با بازی حامد کمیلی و آزاده صمدی را روایت می‌کند. مرد استاد دانشگاه و چهره‌ای شناخته شده در فضای مجازی است و همسرش پزشک است. مرد درگیر حاشیه‌های اینستاگرامی و اخاذی می‌شود و اوضاع تا جایی پیش می‌رود که زندگی خانوادگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد و موقعیت شغلی و اجتماعی او را تا مرز نابودی می‌برد.

حامد کمیلی، آزاده صمدی، مهران احمدی، مسعود کرامتی، مریم سعادت، محمد حیدری، مهسا باوفا، دانیال نوروش و غزل شاکری بازیگران این فیلم هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.