روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم از آغاز جنگ علیه نوار غزه همواره در میسر مذاکرات برای برقراری آتش بس در نوار غزه و تبادل اسرا سنگ اندازی کرده است.

روایت «هاآرتص» از سنگ‌اندازی نتانیاهو در مسیر مذاکرات تبادل‌اسرا

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروز چهارشنبه نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر طی ماه‌های گذشته به طور برنامه‌ریزی شده تلاش کرد که هرگونه توافق (برای تبادل اسیران با مقاومت فلسطین) را با شکست مواجه کند.

این روزنامه در زمینه کارشکنی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مسیر مذاکرات برای دستیابی به توافق مبادله اسیران افزود: نتانیاهو برخی اطلاعات امنیتی محرمانه را که در نشست‌های مشورتی با تیم مذاکره‌کننده مطرح می‌شد، فاش کرده است.

هاآرتص همچنین نوشت: نتانیاهو از وزرای خود همواره درخواست می‌کند که به پیشنهادات مطرح شده برای توافق حمله کنند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، هر بار که پیشرفت‌هایی در مذاکرات حاصل می‌شد، نتانیاهو به طور ناشناس و به نام منابع سیاسی، بیانیه‌های تندی علیه توافق صادر می‌کرد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص پیش از این نوشته بود که اگر نتانیاهو دوباره توافق پیشنهادی کنونی با جنبش حماس برای دستیابی به آتش بس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه را رد کند، این امر به منزله انداختن بمب اتم روی سر این رژیم خواهد بود.

این روزنامه ادامه جنگ علیه نوار غزه را راه حل برون رفت مشکلات فعلی رژیم صهیونیستی ندانست و افزود: ادامه جنگ در نوار غزه که به ادامه درگیری در شمال (جبهه نبرد با حزب الله) نیز می انجامد، راه حلی به همراه ندارد، بلکه ارتش اسرائیل را متلاشی می کند.

هاآرتص اضافه کرد: ارتش اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به جنگ در نوار غزه ادامه می دهد و یورش به مناطقی که اشغال کرده است را بارها تکرار می کند اما بهای سنگین این حملات و یورش ها هدفی جز خونریزی ندارد.

نتانیاهو اخیرا مدعی شد: هر گونه توافقی درباره آتش بس در غزه باید امکان ادامه جنگ برای اسرائیل تا تحقق همه اهداف جنگ را فراهم کند.

نتانیاهو به جای توجه به واقعیت های میدانی از آمال خود سخن به میان آورد و افزود: براساس توافقی که در آینده به دست خواهد آمد، نباید به حماس اجازه داده شود از طریق مرز مصر با نوار غزه، اقدام به قاچاق سلاح کند.

دور جدید مذاکرات غیرمستقیم بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس برای دستیابی به توافق آتش بس و مبادله اسیران با میانجیگری مصر و قطر و آمریکا از چند روز پیش آغاز شده است.

جنبش حماس روز دوشنبه بار دیگر تأکید کرد که باوجود انعطاف و تعامل مثبت این جنبش برای دستیابی به توافق آتش‌بس، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مذاکرات کارشکنی می‌کند.

با گذشت بیش از ۹ ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.