«حوصله‌ام سر رفته است؛ پس شلیک می‌کنم!» عنوان تکان‌دهنده گزارش مستندشده کشتارجمعی جدیدی است که روز گذشته مجله ۹۷۲+ به نقل از تعدادی از سربازان ارتش رژیم صهیونیستی درگیر در جنگ غزه منتشر کرده است.

دستور قتل‌عام غیرنظامیان

به گزارش قدس آنلاین، بیش از ۹۰ ماه از حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه می‌گذرد و طی این مدت بارها و بارها اخبار و گزارش‌هایی درباره جنایات خون‌بار مختلف این رژیم علیه غیرنظامیان، بیمارستان‌ها و مراکز درمان، مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها و حتی زیرساخت‌های حیاتی غزه دیده و شنیده‌ایم، اما گزارش اخیر هم از جهت روایت عریان حجم وحشیگری و خونخواری نظامیان صهیونیستی در مواجهه با مردم و غیرنظامیان فلسطینی و میزان بی‌اهمیت قلمداد شدن جان انسان‌های بی‌گناه و هم از این نظر که بر اساس اعترافات صریح سربازان اسرائیلی مستند شده، تکان دهنده، غم‌انگیز و هولناک است.
در این گزارش سربازان ارتش صهیونیستی در گفت‌وگو با مجله ۹۷۲+ به کشتار و اعمال خشونت عریان و بی‌حساب و کتاب و تفریحی علیه ساکنان غیرنظامی غزه اعتراف می‌کنند و با توصیف نبود هرگونه مقررات تیراندازی در جنگ غزه تأیید می‌کنند  با اجازه فرماندهان ارتش صهیونیستی، سربازان هر طور که می‌خواهند اقدام به تیراندازی می‌کنند، خانه‌ها را به آتش می‌کشند و اجساد را در خیابان‌ها رها می‌کنند.

شلیک آزاد هرجا و به هر بهانه حتی با تانک!
این سربازان در حالی به دست زدن به چنین جنایاتی هولناک اعتراف کرده‌اند که پیش از این و به گفته منابع صهیونیستی، ارتش اسرائیل رویکرد «شلیک برای همه آزاد است» را برای سربازان خود در غزه تصویب کرد؛ امکانی که دستور قتل‌عام غیرنظامیان را برای سربازان این رژیم فراهم می‌کند و دست آن‌ها را برای دست زدن به هر جنایتی به بهانه‌هایی مثل رفع خستگی و اضطراب، سررفتن حوصله و حتی پاک کردن گرد و خاک و بخار اسلحه‌هایشان باز گذاشته است.

سربازان اسرائیلی به مجله ۹۷۲+ گفتند که آن‌ها به طور تصادفی غیرنظامیان فلسطینی از جمله زنان و کودکان را فقط و فقط به دلیل ورود به منطقه‌ای که ارتش رژیم آنجا را «منطقه ممنوعه» تعریف کرده بود، اعدام می‌کردند و با پیروی از یک سیاست مشخص و تعریف شده، خانه‌های فلسطینی‌ها را پس از اشغال آن‌ها به آتش می‌کشیدند.

شلیک به انسان‌ها برای رفع گرد و خاک اسلحه!
ماجرا زمانی هولناک‌تر می‌شود که بیشتر این سربازان گفته‌اند فقط برای پاک کردن گرد وخاک و از بین بردن بخار هوای روی اسلحه‌هایشان به شکل کاملاً تصادفی و به قصد کشت به ساکنان منطقه شلیک می‌کردند و این شلیک‌های تصادفی نه فقط با اسلحه سبک که با تیربار، تانک و خمپاره هم انجام می‌شود و بعد جنازه‌ها را همان جا رها می‌کردند تا خوراک حیوانات شوند و فقط زمانی به جابه جا کردن اجساد فکر می‌کردند که قرار بود رسانه‌ها از منطقه بازدید کنند تا نکند تصاویر جنازه‌های پوسیده و تکه تکه شده به وسیله رسانه‌ها پخش شود.

خواندن این روایت ترسناک زمانی هولناک‌تر می‌شود که بدانیم از دهه ۸۰ میلادی تا به اکنون ارتش رژیم صهیونیستی حاضر نشده قوانین شلیک سلاح و مهمات خود را به شکل شفاف اعلام کند؛ موضوعی که یاگیل لوی، کارشناس سیاسی با اشاره به آن تأکید می‌کند که از زمان انتفاضه دوم تا به امروز، ارتش اسرائیل هیچ دستور نوشتاری درباره قواعد درگیری به سربازان خود ارائه نداده است! یعنی تصور کنید با این شیوه بی‌بند وبار طی بیش از ۳۰ سال گذشته چقدر از این قبیل جنایات توسط رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده و سرپوش گذاشته شده است.

فرمان کشتار با اسم رمز «حوصله‌ام سررفته است»!
در بخش دیگری از این گزارش تکان دهنده یک سرباز ذخیره اسرائیل که در شمال غزه خدمت می‌کرد، اعتراف کرده است که «من شخصاً بدون هیچ دلیلی بارها و بارها اقدام به تیراندازی بی‌هدف کردم؛ تیراندازی یا همان «آتش عادی» که اسم رمز آن «من حوصله‌ام سررفته است، پس شلیک می‌کنم» است.

یکی دیگر از سربازان گفته است که به آن‌ها در غزه «آزادی عمل کامل» داده شده بود و اگر حتی احساس می‌کردند تهدید بالقوه‌ای وجود دارد، بدون نیاز به هرگونه توضیحی فقط شلیک می‌کردند؛ البته اشتباه نکنید منظور این سربازان تیراندازی هوایی یا تیراندازی هدفمند برای دورکردن تهدید نیست، بلکه تیراندازی به مرکز هدف است؛ حال آن هدف ممکن است یک کودک، یک دختر جوان، یا حتی یک پیرزن باشد.

در بخش دیگری از این گزارش سربازان گفته‌اند نبود شیوه و قواعد مشخص تیراندازی و دادن آزادی عمل بیش از حد به سربازان، خطر شلیک به نیروهای خودی را هم به شدت افزایش داده است.

آمار شهدای غزه شاید بیش از ۱۸۶ هزار نفر!
طبق آمارهای رسمی اعلام شده از آبان ماه سال گذشته تا اواسط تیر ماه سال جاری، از ۳۲۴ سرباز کشته شده ارتش اسرائیل، دست‌کم ۲۸ نفر توسط آتش خودی اتفاق افتاده است؛ حتی به طور مشخص در منطقه شجاعیه در شمال غزه سه نفر از گروگان‌های رژیم صهیونیستی در حالی که پرچم سفید به دست داشتند و به سمت نیروی نظامی فرار می‌کردند، با آتش سربازان خودی کشته شدند.

تعداد تلفات غزه از هفتم اکتبر به بعد به شدت و به شکل تصاعدی افزایش یافته است و وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد مجموع قربانیان تا به امروز به ۳۸ هزار و ۲۹۵ نفر رسیده است که بیشتر آن‌ها را زن و کودک تشکیل می‌دهد.

این در حالی است که طبق گزارش کارشناسی منتشر شده در مجله پزشکی The Lancet، هشدار داده شده است تعداد واقعی کشته‌شدگان فلسطینی در غزه می‌تواند از ۱۸۶ هزار نفر هم فراتر رود؛ گزارشی که بر میزان و تأثیر حیرت‌انگیز تهاجم و کشتار اسرائیل در غزه تأکید می‌کند.

در این نامه تأکید شده است به احتمال زیاد آمار تخمینی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین دقت کافی را ندارد و هزاران نفری را که زیر آوار مدفون شده‌اند یا افزایش مرگ و میر «غیرمستقیم» حاصل از از بین بردن هدفمند سیستم توزیع مواد غذایی و سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی و درمانی غزه توسط اسرائیل را به حساب نیاورده است و تأکید کرده است انتظار می‌رود با توجه به شدت درگیری، زیرساخت‌های ویران شده مراقبت‌های بهداشتی، کمبود شدید غذا، آب و سرپناه، ناتوانی جمعیت در فرار به مکان‌های امن و عدم تأمین بودجه آنروا به عنوان یکی از معدود سازمان‌های بشردوستانه که هنوز در نوار غزه فعال است، تعداد کل کشته شدگان بسیار بیشتر باشد؛ در این نامه تخمین‌زده شده است تعداد اجساد مدفون در زیر آوار به احتمال زیاد بیش از ۱۰هزار نفر باشد، زیرا براساس داده‌های سازمان ملل دست‌کم تاکنون ۳۵ درصد از ساختمان‌های غزه ویران شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.