مسوول حفاظت آزمون استان خراسان رضوی در برگزاری کنکور سراسری نوبت اول گفت: ۷۶ هزار و ۲۱۹ نفر از داوطلبان کنکور سراسری از خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ تیرماه با هم رقابت می‌کنند.

رقابت بیش از ۷۶ هزار داوطلب در نوبت دوم کنکور خراسان رضوی از ساعتی قبل آغاز شد / کاهش ۱۵هزارنفری داوطلبان

به گزارش قدس خراسان مهدی قاسم زاده افزود: این آزمون صبح و عصر روز پنجشنبه و همچنین صبح روز جمعه در ۲۵ شهرستان و ۳۵ حوزه امتحانی این استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آزمون های صبح ساعت هشت و آزمون های عصر ساعت ۱۴ و ۳۰ آغاز می شود و نیم ساعت قبل از آغاز آزمون ها درهای حوزه های امتحانی بسته می شود.

مسوول حفاظت آزمون استان خراسان رضوی گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در صبح روز پنجشنبه سه هزار و ۷۶۸ زن به همراه پنج هزار و ۵۴۹ مرد در آزمون رشته ریاضی، ۱۴ هزار و ۴۴۶ زن و هشت هزار و ۱۳ مرد در رشته علوم انسانی به رقابت می‌پردازند.

قاسم زاده افزود: عصر روز پنجشنبه نیز سه هزار و ۴۰ زن و ۹۱۷ مرد در رشته هنر و همچنین سه هزار و ۱۱۲ زن و هزار و ۶۶۴ مرد در آزمون رشته زبان با هم رقابت خواهند کرد.

وی با اشاره به این که بیشترین تعداد داوطلبان در روز جمعه با هم رقابت خواهند کرد اظهار کرد: صبح روز جمعه و در رشته تجربی ۲۳ هزار و ۴۶۸ زن و ۱۲ هزار و ۲۴۲ مرد با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

مسوول حفاظت آزمون استان خراسان رضوی گفت: در طول برگزاری این آزمون، بیشترین تعداد حوزه برگزاری آزمون استان خراسان رضوی در شهر مشهد با هفت حوزه پذیرای ۳۹ هزار و ۷۰ نفر داوطلب است و این در حالی است که ۲۶ هزار و ۴۱ داوطلب در دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان بزرگترین حوزه امتحانی شرق کشور و دانشکده کشاورزی نیشابور با ۱۷۵ داوطلب کمترین تعداد شرکت کننده را میزبانی می‌کنند.

قاسم زاده افزود: هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط، لازم است اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن همراه داشته‌ باشد.

او اظهار کرد: داوطلبان باید از آوردن وسایل شخصی و اضافی از جمله کیف، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه نُت و یادداشت، کیف دستی، ساک دستی و دستگاه‌های ارتباطی و الکترونیکی شامل پیجر، تلفن همراه، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و هندزفری به جلسه آزمون خودداری کنند.

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی به تشریح آمار کنکور مرحله دوم سال جاری در خراسان رضوی پرداخت و اظهار کرد: در کل استان ۷۶ هزار و ۲۱۹ نفر در روزهای پنجشنبه و جمعه با حضور در ۳۵ حوزه امتحانی در ۲۵ شهرستان خراسان رضوی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که از این تعداد ۴۵ هزار و چهار نفر زن و ۳۱ هزار و ۲۱۵ نفر مرد هستند. یعنی به صورت تقریبی ۵۹ درصد شرکت‌کنندگان زن و  ۴۱ درصد مرد هستند.

داود قرونه  افزود: مشهد دارای ۸ حوزه شامل دانشگاه فردوسی (با ۱۳ حوزه فرعی در دانشکده‌ها)، دانشگاه علوم پزشکی، موسسه آموزش عالی خیام، دانشگاه امام رضا(ع)، موسسه آموزش عالی سجاد، دانشکده فنی شهید منتظری و مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد است. لازم به ذکر است که دانشگاه فردوسی بزرگترین حوزه امتحانی در کل استان محسوب می‌شود و تعداد داوطلبین در حوزه دانشگاه فردوسی مشهد به ۲۶ هزار و ۴۱ نفر می‌رسد.

وی ادامه داد: هم چنین ۲۷۶۱ نفر در دانشگاه خیام، هزار نفر در دانشگاه امام رضا(ع)، ۲۹۱۹ نفر در دانشگاه سجاد، ۴۴۷۲ نفر در علوم پزشکی، هزار نفر در جهاد دانشگاهی و ۹۲۲ نفر در شهید منتظری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

در مرحله نخست کنکور سراسری سال ۱۴۰۳، در کل استان تعداد ۹۱ هزار و ۳۲۶ داوطلب شرکت کرده بودند که این رقم در کنکور مرحله دوم به میزان ۱۵ هزار و ۱۰۷ نفر کاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.