آخرین تحولات لبنان

۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 999498

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی از کاهش قیمت میوه در ایام محرم خبر داد.

قیمت میوه کاهش می‌یابد

به‌گزارش قدس آنلاین، اکبر یاوری، رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی اظهار کرد: بنابر آمار حداکثر مصرف سیب زمینی و پیاز در ۱۰ روز نخست محرم با احتساب نیاز خانوار و تکایا و هیئت های مذهبی ۹۰۰ تن است که میزان عرضه بیش از این رقم خواهد بود.

وی قیمت هرکیلو سیب زمینی در میدان مرکزی را ۷ تا ۱۲ هزارتومان، پیاز ۸ تا ۱۵ هزارتومان، گوجه فرنگی ۶ تا ۱۲ هزارتومان، سبزی جور( پلو، آش، قورمه) ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان و سبزی خوردن ۱۵ تا ۲۵ هزارتومان اعلام کرد. با توجه به فراوانی عرضه در برابر تقاضا پیش بینی می شود که قیمت میوه در ایام‌محرم ۱۰ درصد کاهش یابد.

 قیمت گوشت در ایام محرم نوسانی ندارد

همچنین منصور پوریان، رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: طبق روال همه ساله در ایام‌محرم تقاضا برای خرید گوشت منجمد از سوی هیئت های مذهبی افزایش می یابد که بنابر برنامه ریزی صورت گرفته محدودیتی در توزیع نداریم‌.

وی متوسط قیمت هرکیلو دام سبک با وزن بالای ۴۵ کیلو در سطح کشور را ۲۷۵ تا ۲۸۵ هزارتومان و دام سنگین ۱۸۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: اکنون هرکیلو لاشه گوسفندی ۵۵۰ تا ۵۷۰ هزارتومان و لاشه گوساله ۳۶۰ هزارتومان و گوشت منجمد گوساله در محدوده ۳۰۰ هزارتومان توزیع می شود. 

پوریان بیان کرد: با توجه به حجم واردات گوشت منجمد و گرم گوسفندی و گوساله، کمبودی در عرضه نداریم که بر التهاب بازار گوشت ایام محرم با ازدیاد تقاضا اثر بگذارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.