رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: رهبر معظم انقلاب نیز بارها فرموده بودند که حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم یک ویژگی تازه به امام جمعه بودن داده بود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه: شهید آل‌هاشم یک ویژگی تازه به امام جمعه بودن داده بود

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، در آیین تکریم و معارفه امام جمعه تبریز و نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: بعد از ایام سختی که بر جامعه ما گذشت؛ هم کشور بعد از آن حادثه جانکاه، به خوبی اداره شد و به عبارتی همه معجزه ولایت را دیدند.

وی گفت: هیچ اختلالی در کارها ایجاد نشد و دولت نیز به خوبی همه چیز را مدیریت کرد و به لطف خداوند نیز انتخابات در سلامت و امنیت برگزار شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بیان داشت: در روزهای تشییع شهدای خدمت عرض ارادت بزرگی به این شهدا نشان داده شد.

محمد جواد حاج علی اکبری

وی ادامه داد: حضور گسترده مردم در انتخابات نیز یک حماسه بزرگ بود.

حاج‌علی‌اکبری بیان داشت: مردم منتخب خود را در امنیت و سلامت برگزار کردند و برای این منتخب آرزوی موفقیت داریم.

وی خاطرنشان کرد: در حادثه شهادت شهدای خدمت، وجود نازنین رئیس جمهور را از دست دادیم که رئیس جمهور یک تراز جدید از نظر تدبیر و خدمت و اخلاص و اخلاق و عشق به مردم ایجاد کرده بود و از نظر صیانت از عزت ملی نیز آبروی بزرگی برای مردم خریده بود.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: تقدیر بر این بود که در آن پرواز یک امام جمعه متفاوت هم باشد؛ او یک ویژگی تازه به این سمت خود داده بود.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب نیز بارها فرموده بودند که حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم یک ویژگی تازه به امام جمعه بودن داده بودند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: حتی مردم شهرهای دیگر هم وقتی می‌خواستیم امام جمعه آنها را تغییر دهیم از من درخواست می‌کردند یک آل‌هاشم برای ما هم بفرستید.

وی با ابراز تاسف گفت: خیلی ناراحت هستیم که در این مدت از حضور این عالم بزرگ بی‌بهره ماندیم و اصلا انتظار نداشتیم بعد از هشت سال قرار است برای او یک جایگزین پیدا کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بیان داشت: حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم یک الگوی جدید به همه نشان داده بود و اصلا در زبان من نیست که از او در مقابل شما حرف بزنم.

وی به روحیه مردمی حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم اشاره کرد و گفت: او حسن تدبیر داشت و اهل فکر و برنامه بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری گفت: بعد از شهادت از یک ویژگی دیگر از آیت‌الله آل‌هاشم هم پرده‌‎برداری شد و آن شوق او برای شهادت بود.

وی گفت: اطمینان به شهادت رسیدن از ویژگی‌های این مرد الهی بود.

امام جمعه موقت تهران متذکر شد: تبریز علاوه بر اینکه همانند کل کشور در غم شهادت شهدای خدمت بودند ولی دو عزیز بزرگ خود را از دست دادند و غم‌اش بزرگتر و بیشتر بود.

وی به تدبیر رهبر انقلاب در خصوص آذربایجان اشاره کرد و گفت: همان طور که ایشان فرمودند پرچم هویت و وحدت ایران از آذربایجان برافراشته شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری گفت: ما در مقابل تدبیر و تقدیر الهی تسلیم هستیم و هر چه پروردگار صلاح دانستند همان درست است.

وی توضیح داد: وقتی بعد از شهادت حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم به تبریز می‌آمدیم مردم زیادی که شاید اصلا اهل نماز جمعه هم نبودند به ما گفتند که کار شما خیلی سخت است و جایگزینی برای این عزیز از دست رفته پیدا نخواهد شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ادامه داد: طبق تدبیر رهبری، مقرر شد تا بلافاصله از یکی از ائمه موقت تبریز استفاده شود تا بعدا برای انتصاب نهایی نماینده ولی فقیه تصمیم‌گیری شود.

وی گفت: مسیر انتخاب نماینده ولی فقیه فرآیند طولانی طی می‌شود تا در نهایت به رهبر معظم انقلاب معرفی شود.

حاج علی اکبری یادآور شد: حضور ریاست عالی دفتر مقام معظم انقلاب عین حضور عطر رهبری در آن جلسه است و باعث قوت قلب و دلگرمی همه می‌شود.

وی گفت: جایگاه نماینده ولی فقیه لا قطعا تبریزی‌ها بیشتر درک می‌کنند زیرا اینجا یک آل‌هاشم با روش کار متفاوت داشت و آن جایگاه پدری و راهبری و گره‌گشایی و پناهگاهی برای مسوولان و مردم، برافراشته نگه داشتن پرچم گفتمان انقلاب اسلامی و ارتباط بسیار نزدیک با همه افراد و زمینه‌سازی برای رشد همه جانبه استان بی‌نظیر بود.

امام جمعه موقت تهران گفت: حجت‌الاسلام و المسلمین مطهری اصل از نظر علمی و دینی و اینکه فرزند استان بوده و دوست صمیمی و قدیمی امام جمعه شهید هستند قطعا می‌تواند جایگزین خوبی باشند و بتوانند قدم‌های بلندتری بردارند.

وی در پایان گفت: رهبر عزیزتر از جانمان، جان جانانمان به مردم تبریز سلام مخصوص رساندند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.