در حال حاضر بیش از ۵ باغ گل بزرگ در شهرهای مختلف ایران وجود دارد که در ادامه قصد داریم برخی از آنها را به شما معرفی کنیم.

در این جاذبه گردشگری هوش از سرتان می‌رود!/ معرفی ۵ باغ گل معروف ایران

گل‌ها به خودی خود لطیف و زیبا هستند و آدم از نگاه کردن به آنها سیر نمی‌شود، به خصوص وقتی در باغ گل منظم و با سلیقه کنار هم قرار گرفتند. در باغ‌های گل‌ ایران گذر زمان هیچ معنی ندارد و تماشای گل‌های زیبا و رنگارنگ قطعا هوش از سرتان می‌برد. باغ‌های گل ایران از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیار محبوب هستند که به دلیل زیبایی‌های فراوان، گوناگونی گیاهان و گل‌های موجود در آن‌ها، هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کنند. باغ‌های گل علاوه بر فراهم آوردن حال خوش برای بازدیدکنندگان، از آلودگی هوا نیز کم می‌کنند. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی زیباترین و معروف‌ترین باغ گل ایران یعنی باغ گل‌های اصفهان، باغ گل‌های شیراز و ... بپردازیم.

باغ گل مشهد

در این جاذبه گردشگری هوش از سرتان می‍‌رود!/ معرفی ۵ باغ گل معروف ایران

یکی از زیباترین باغ گل‌های ایران با وسعتی نزدیک ۳ هکتار در مشهد قرار دارد. باغ گل مشهد یکی از معروف‌ترین باغ‌های گل ایران است و در شمال شهر مشهد واقع شده است. این باغ دارای مجموعه‌ای بسیار زیبا از گیاهان مختلف است که در فصول مختلف سال به زیبایی خود را نشان می‌دهند. باغ گل مشهد شامل بخش‌های مختلفی از جمله گلخانه‌ها، باغ‌های آبی، باغ‌های گل‌های فصلی و گل‌های دائمی است. این باغ گل یک جاذبه گردشگری محبوب برای بازدیدکنندگان است و زمانی که به مشهد سفر می‌کنید، حتماً ارزش دیدن این باغ زیبا را دارید.

آدرس: مشهد، بلوار معلم، بین معلم ۷۱ و ۷۳.

باغ گل اصفهان

در این جاذبه گردشگری هوش از سرتان می‍‌رود!/ معرفی ۵ باغ گل معروف ایران

اصفهان بیش از همه با بناها و آثار ارزشمند تاریخی خود شناخته می‌شود اما از جاذبه‌های دیگر این شهر می‌توان باغ گل‌ها را نام برد. باغ گل اصفهان یکی از معروف‌ترین باغ‌های گل ایران است که در شمال شهر اصفهان واقع شده است. این باغ گل دارای مجموعه‌ای زیبا از گیاهان و گل‌های مختلف است که در فصول مختلف سال رنگارنگی به منظره آن اضافه می‌کند. باغ گل اصفهان شامل بخش‌های مختلفی از جمله باغ‌های آبی، گلخانه‌ها، باغ‌های گل‌های فصلی و گل‌های دائمی است. این باغ گل یک مقصد گردشگری محبوب برای بازدیدکنندگان است و یک جاذبه زیبا و آرامش‌بخش برای بازدیدکنندگان محلی و گردشگران خارجی محسوب می‌شود.

آدرس: اصفهان، میدان بزرگمهر، ابتدای خیابان سلمان فارسی

باغ گل شیراز

در این جاذبه گردشگری هوش از سرتان می‍‌رود!/ معرفی ۵ باغ گل معروف ایران

باغ گل‌های شیراز در اردیبهشت ۹۸ در روز شیراز افتتاح شد. باغی بزرگ با درختان گردو، انار، انگور، کاج سرو خمره ای و … که جدیدا کاشته شده‌اند و انواع گل‌های زیبا و ساختار و نقشه باغ نسبتا خوب می‌باشد. از دیگر امکانات و فضاهای این باغ گل می‌توان به آبشار و دریاچه مصنوعی زیبای آن اشاره نمود. در این باغ انواع گل‌های زیبا و رنگارنگ وجود دارند ولی به علت تازه تاسیس بودن بسیار جوان هستند و به زمان نیاز است تا بزرگتر شوند و با گل‌دهی بیشتر باعث افزایش زیبایی باغ شوند. گل‌هایی مانند رز و یاس از مهمترین گونه گل‌ها و گیاهان باغ گل شیراز هستند.

آدرس: شیراز، معالی آباد، بلوار بهشت، محله منصورآباد

باغ گیاه شناسی ملی

در این جاذبه گردشگری هوش از سرتان می‍‌رود!/ معرفی ۵ باغ گل معروف ایران

یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی در خاورمیانه، باغ گیاه‌شناسی ملی در تهران است. این باغ گل‌ها با دارا بودن ۱۴۵ هزار هکتار جزء ۱۰ باغ بزرگ دنیا به شمار می‌آید. باغ گیاه‌شناسی ملی در سال ۱۳۴۸ به همت طراحان داخلی و خارجی افتتاح شد و محل آن در دامنه جنوبی رشته کوه البرز و در بخش چیتگر است. از بخش‌های مختلف این باغ می‌توان به رویشگاه ایرانی- تورانی، رویشگاه هیرکانی، رویشگاه البرز، رویشگاه زاگرس، رویشگاه‌های جهان، باغ سیستماتیک، باغ پیاز ایرانی، باغ میوه‌های بومی، آربراتوم، باغ رز، باغ صخره‌ای، باغ گیاهان دارویی و صنعتی و جنگل و گردشگاه اشاره کرد. ۱ دریاچه، ۶ رودخانه و ۲ آبشار از دیگر جاذبه‌های باغ گیاه‌شناسی ملی به شمار می‌رود.


آدرس: تهران، بزرگراه تهران کرج، خروجی پیکان‌شهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید گودرزی، خیابان هشتم غربی.

باغ گل کرمانشاه

در این جاذبه گردشگری هوش از سرتان می‍‌رود!/ معرفی ۵ باغ گل معروف ایران

اگر از دیدن آثار تاریخی شهر کرمانشاه خسته شدید و به دنبال فضایی برای کسب آرامش و نشاط هستید، حتما به باغ گل کرمانشاه سر بزنید. این باغ گل که در سال ۱۳۹۳ افتتاح شده یکی از بزرگترین باغ‌های گل ایران است و مساحتی در حدود ۵ هکتار دارد. در طراحی باغ گل کرمانشاه از برترین باغ‌های گل جهان الهام گرفته شده و این باغ فضاهایی برای باغ ایرانی، باغ انگلیسی، باغ ایتالیایی، باغ ژاپنی و باغ فرانسوی دارد. انواع کاکتوس‌ها، گیاهان پوششی، گیاهان دارویی، مجموعه‌ای کامل از گیاهان پیازی، گیاهان آپارتمانی و انواع گل‌های زینتی را می‌توانید در این باغ گل ایران از نزدیک ببینید. در این باغ بیش از ۴ هزار گونه گل و گیاه مختلف وجود دارد که بذر اغلب آنها از نوع هلندی است. باغ گل کرمانشاه چند برکه، تپه‌های چمنی، آکواریوم، باغ صخره‌ای و آبراه هم دارد، فضای این باغ برای عکاسی در فصل‌های بهار و تابستان بسیار جذاب است.

آدرس باغ گل: کرمانشاه، میدان آزادگان، انتهای مسیر کمربندی غربی شهر، روبروی بیمارستان سینا.

ناهیدآذرنوش _خبرنگار تحریریه جوان قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.