نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به حجاج توصیه کرد آموخته‌ها و دریافت‌های معنوی خود در حج را پس از بازگشت دنبال و حفظ کنند و در مسیری گام بردارند که در ایام حج بدان متمایل بودند.

حاجی از دریافت‌های معنوی سرزمین وحی حراست کند

حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، با اشاره به بازگشت حجاج به کشورمان به آنها توصیه کرد برای حفظ معنویتی که در حج به دست آورده‌اند و برای پایاسازی عطر حج از همان مکه بنا را بر این بگذارند که آنچه در سرزمین وحی دریافت کرده‌اند را ادامه دهند.

وی ادامه داد: مثلاً در سرزمین وحی دریافتند نماز خود را اول وقت بخوانند؛ این بسیار مهم است و باید تلاش کنند همین موضوع را در ایران هم ادامه دهند و اینطور نباشد که بعد از حج این عادت را رها کنند؛ یا اگر برنامه‌شان این بوده که صداقت و راستگویی بیشتری داشته باشند، این خصیصه را ولو اینکه به زیانشان باشد حفظ و بدان عمل کنند.

حجت‌الاسلام نواب در ادامه تصریح کرد: تصمیم کفایت نمی‌کند؛ اقدام لازم دارد. اگر حاجی اقدام کند و آنچه خداوند متعال در سرزمین وحی به او عنایت کرده را دنبال کند و ادامه دهد، ملکه ذهن و رفتار او می‌شود. اگر این رفتارها برای او ملکه شود در طول زندگی حاجی حفظ خواهد شد ولی اگر ملکه نشود، اتفاقی که رخ می‌دهد جز ایجاد شور و حالی در سرزمین وحی نیست و پس از بازگشت به رفتار قبلی خود بازمی‌گردد.  بعد از حج ولو کم ولی باید حاجی خود را به سمتی که در حج بدان متمایل بوده است هدایت کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین از کاهش بازارگردی زائران ایرانی در حج سخن گفت و افزود: تذکرات و توصیه‌ها در این زمینه تأثیرگذار بود. البته اجناس در ایران هم قیمت مناسب‌تری از عربستان دارد و اگر زائران جنسی را بخرند به خصوص اگر اجناس الکترونیک باشد، در صورت خرابی نمی‌توانند آن را پس دهند در حالی که در ایران امکان استفاده از گارانتی محصولات وجود دارد.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.