مسجد «امام حسین(ع)» یکی از مشهورترین مساجد شیعیان در دبی امارات متحده عربی است که به دلیل معماری زیبای آن یکی از زیباترین مساجد این شهر به شمار می آید و به نقطه گردشگری این شهر تبدیل شده است.

مسجد «امام حسین(ع)» در دبی، مقصد گردشگران جهان

مسجد «امام حسین(ع)» در منطقه سطوای جاده الوصل جمیرا دبی با معماری زیبای قرار دارد و یکی از زیباترین مساجد این شهر امارات متحده عربی به شمار می‌آید.

این مسجد به عنوان یکی از مشهورترین مساجد شیعیان در دبی توسط ایرانیان و با کمک هلال احمر ایران در سال ۱۹۷۹ میلادی رو به روی بیمارستان ایرانیان احداث شد.

این مسجد در زمینی به وسعت شش هزار متر به مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر مربع بنا شده است. معماری این مسجد به سبک فاطمیون و ایرانی است.

مسجد امام حسین(ع) یکی از زیباترین مساجد دبی است که سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی از آن بازدید می کنند و معماری زیبای آن باوجود سادگی و سبک اسلامی اش هرگردشگری را به خود جذب می کند.

مسجد امام حسین (ع) با کاشی های آبی فیروزه‌ای پوشیده شده است و فضای داخلی آن با کاشی‌های سبز و طلایی و کتیبه‌های عربی مزین شده است. این مسجد سالن‌های مختلف و کتابخانه بزرگی حاوی کتاب‌هایی به زبان‌های مختلف از جمله فارسی، انگلیسی، عربی و اردو دارد. گردشگران غیرمسلمان می توانند چهار بار در هفته از آن بازدید کنند.

کتابخانه مسجد امام حسین(ع) یکی از بخش‌های اصلی آن است که هفت هزار کتاب دارد. در این کتابخانه امکان بحث علمی و آشنایی با ادیان دیگر ایجاد شده است. این کتابخانه علاوه بر کتاب های دینی و علمی، کتاب هایی با موضوع کودک و نوجوان دارد.

درهای این مسجد به روی غیرمسلمانان باز است و غیرمسلمانان با حفظ حجاب می توانند وارد این مسجد شده و از کتابخانه آن استفاده کنند.

مسجد امام حسین(ع) تنها بنای ایرانی در امارات متحده عربی است، یکی از ویژگی‌های این مسجد پوشیدن شدن دیوارهای خارحی آن با کاشی های فایننس آبی لاجوردی با نقوش پیچیده گل ترکیب شده است. همچنین چرخش های منحی خطی در رنگ هایی مانند قرمز، سبز، زرد و سفید آن بسیار جذاب و دلنشین است.

اقامه نماز در سه نوبت صبح و ظهر و عصر، تلاوت قرآن، تفسیر قرآن کریم برای بانوان و آقایان، چاپ نشریه به نام «نسیم» برای نوجوانان و بزرگسالان ایرانی شیعه مذهب مقیم امارات از جمله فعالیت های این مسجد است.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.