در ادامه گاف‌های کلامی و رفتاری رئیس‌جمهور آمریکا، سخنرانی جو بایدن در نشست سران ناتو باز هم سوژه رسانه‌ها شد

این شما و این هم پرزیدنت پوتین، «رئیس جمهور اوکراین»!

در ادامه گاف‌های کلامی و رفتاری رئیس‌جمهور آمریکا، سخنرانی جو بایدن در نشست سران ناتو باز هم سوژه رسانه‌ها شد. بایدن که هم اکنون هم به واسطه سوتی های پر تکرارش زیر فشار زیادی برای کناره گیری از انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته، در اجلاس ناتو هنگامی که قصد داشت از «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین دعوت به سخنرانی کند، گفت: «اکنون می‌خواهم صحنه را به رئیس‌جمهور اوکراین بسپارم، کسی که مصمم و شجاع است. خانم‌ها، آقایان، این شما و این پرزیدنت پوتین!» او سپس دوباره به پشت میکروفون برگشت و در تصحیح خود گفت: «پوتین را که قرار است شکست دهیم، منظورم رئیس‌جمهور زلنسکی است! آنقدر بر شکست دادن پوتین تمرکز کرده‌ام که ذهنمان را درگیر کرده است.»

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه، لوید آستین، وزیر دفاع و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در این سخنرانی وی حضور داشتند. سالیوان پس از اشتباه بایدن، برای لحظه‌ ای دستش را روی دهانش گذاشته و نگران به‌ نظر می‌رسد.

علاوه بر این بایدن همچنین در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا «کامالا هریس» معاونش را جایگزین خودش خواهد کرد به اشتباه معاونش هریس را ترامپ خواند. او در پاسخ به این پرسش گفت: «ببینید، اگر فکر نمی‌کردم او واجد شرایط باشد، من معاون رئیس‌جمهور ترامپ را به عنوان معاون رئیس‌جمهور انتخاب نمی‌کردم».

رئیس‌جمهور آمریکا در نشست متبوعاتی ناتو همچنین مقامی که در اختیار خود اوست را به فرماندهان ارشد نیروهای مسلح آمریکا نسبت داد! او که قصد داشت عبارت «روسای ستاد ارتش» را به زبان بیاورد، به اشتباه آنها را «فرمانده کل قوا» خطاب کرد، عنوانی که در اختیار شخص رئیس‌جمهور آمریکاست.

این گاف‌های جدید بایدن در حال مطرح شده که او و ترامپ در روز ۲۷ ژوئن در نخستین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شرکت کردند؛ مناظره‌ای ۹۰ دقیقه‌ای که بایدن در آن بارها با طرح جملات نامفهوم و نیمه‌تمام و سکوت‌های عجیب، گاف‌های فراوانی داد و سردرگم ظاهر شد. این نمایش ضعیف بایدن در کنار گاف‌های مکرر او در انظار عمومی، باعث شد حتی برخی چهره‌های دموکرات و حامیان مالی دموکرات ها خواستار کناره‌ گیری وی از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال جاری هستند.

نانسی پلوسی، رئیس‌ سابق کنگره آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی حاضر به پاسخ به این سوال که آیا به حمایت از بایدن ادامه خواهد داد، نشد اما گفت: «این به رئیس جمهور بستگی دارد که در خصوص نامزدی خود در انتخابات تصمیم بگیرد. همه ما او را تشویق می کنیم که این تصمیم را بگیرد زیرا زمان رو به اتمام است.» پلوسی افزود: «من فکر می‌کنم حمایت قاطع اعضای گروه دموکرات ها را دارد. او محبوب است، مورد احترام است و مردم از او می‌خواهند که این تصمیم را بگیرد.»

با این وجود رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری پنجشنبه شب بار دیگر تاکید کرد که در رقابت‌های انتخاباتی باقی می‌ماند و دونالد ترامپ را شکست می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.