امام جمعه بردسکن گفت: گروه‌های سیاسی باید رقابت‌های انتخاباتی را کنار بگذارند و برای پیشرفت و توسعه کشور دست رفاقت دهند.

گروه‌های سیاسی برای پیشرفت کشور دست رفاقت دهند

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام علی اصغر امینی در خطبه‌های نماز جمعه ضمن قدردانی از مشارکت ۵۰ درصدی مردم ایران در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و تبریک به پزشکیان به‌عنوان رئیس جمهور منتخب مردم گفت: گروه‌های سیاسی باید رقابت‌های انتخاباتی را کنار بگذارند و برای پیشرفت و توسعه کشور دست رفاقت دهند.

امام جمعه بردسکن افزود: رئیس جمهور منتخب، رئیس جمهور همه ملت است و باید همه جریان‌ها و گروه‌های سیاسی رئیس جمهور منتخب را حمایت کنند.

وی بیان کرد: مردم به‌دور از سلایق سیاسی با مشارکت خود آزادانه پای صندوق‌های اخذ رأی حضور پیدا کردند و به فرامین مقام معظم رهبری لبیک گفتند.

امینی افزود: واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات قدرت رأی دادن خود را به نمایش گذاشتند و این بیانگر اثرگذاری آرای مردم است که می‌توانند آزادانه و آگاهانه و به دور از سلایق سیاسی آرای خود را به صندوق‌ها بیاندازند و منتخب خود را انتخاب کنند.

امام جمعه بردسکن از مشارکت ۷۱ درصدی مردم این شهرستان در انتخابات پانزدهم تیرماه قدردانی کرد و گفت: این مشارکت نسبت به دور اول انتخابات ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: با وجود همه تبلیغات دشمنان که بحث تحریم انتخابات را برنامه‌ریزی کرده بودند، خوشبختانه با حضور حماسی مردم در پای صندوق اخذ رأی امید دشمنان ناامید شد.

امینی از رئیس جمهور منتخب خواست بحث معیشت مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد تا مردم در تأمین مایحتاج عمومی خود دغدغه‌ای نداشته باشند.

امام جمعه بردسکن با بیان اینکه عزاداری بدون شناخت معارف امام حسین(ع) عزاداری نیست، به برخی از مسئولان هیأت‌های عزاداری تذکر داد که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر عفاف و حجاب اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزایش آمار طلاق را در جامعه یک فاجعه دانست و افزود: امروز طلاق در جامعه از پنج سال به پنج ماه کاهش پیدا کرده است که بیانگر این است که از مکتب امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) فاصله گرفته‌ایم و شناخت عمیقی از سیره اهل بیت(ع) نداریم.

امینی بر مطالعه کتاب حماسه حسینی شهید مطهری تأکید کرد و از مسئولان هیأت‌های عزاداری خواست تا در کنار اطعام و دیگر نذورات این کتاب را نیز بین عزاداران توزیع کنند.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.